237 254 läst ·
770 svar
237k läst
770 svar
Vad har Ni för traktorer ?
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 215 inlägg
Ser ut som en fräsch och fin 50 åring!
814?
814?
Tack men jag var ju inte ens med på bild 😉Nötegårdsgubben skrev:
Btw, traktorn blir 56 till sommaren 😁
Ja 814a
Höll på att frysa ihjäl efter 3 mil i -8 med urkopplad värme.
Får jag nån gång tag på en sexcylindrig Oliver med långa bakskärmar så är jag nöjd sen.
Såg en sådan säljas för 5000 kr på auktion för 19-20 år sedan, 814-säljaren hade varit på samma auktion och grämde sig över samma traktor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Krämpor på insidan av banden, vilket gör att dessa inte kränger av diverse p g a slitage.
Perfekt i skog och på myr.
Dock är de skruvade tvärjärnen på varje krampa nedslitna, vilket medför att typ 0.5 m snö är max.
Perfekt i skog och på myr.
Dock är de skruvade tvärjärnen på varje krampa nedslitna, vilket medför att typ 0.5 m snö är max.
Lunnar hem stockar med Deutzen för att lägga upp på en öppen yta där
jag lastar på kärra med Fordens griplastare sen. Fick ta en grövre kedja
då den klenare gick av , bottenstockarna är ju bra mycket större än de
klenare på bilden.
Men att vinscha upp detta från sänkan var nog ett av de slitsammare
man gjort , 40m wire + kätting som förlängning 😪 och ett väldigt
gående upp och ner.
jag lastar på kärra med Fordens griplastare sen. Fick ta en grövre kedja
då den klenare gick av , bottenstockarna är ju bra mycket större än de
klenare på bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men att vinscha upp detta från sänkan var nog ett av de slitsammare
man gjort , 40m wire + kätting som förlängning 😪 och ett väldigt
gående upp och ner.
Klicka här för att svara

