Har "uppgraderat" mig från en T22 till denna best
Röd Belarus 800 traktor från 1983 på gräsmatta med träd i bakgrunden, en blå trehjuling syns i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Belarus 800 1983
4 ton gjutjärn!
 
  • Gilla
galento och 3 till
  • Laddar…
Funderade först på om du menade trehjulingen.. 🤣
 
  • Haha
  • Gilla
Patrik440 och 3 till
  • Laddar…
Norrtull Norrtull skrev:
Pappa säger alltid att man aldrig kan ha för mycket. Och jag håller med, dock säger min fru att man tydligen kan ha för mycket ved.

Min lilla hjärna är nu förvirrad, jag behöver hjälp med gränsen, när är det mycket men inte för mycket.
PS. Frågar åt en kompis 😂
Om det ruttnar före min hinner elda det har man antingen för mycket eller dålig förvaring och vedhantering.
Med bra vedhantering står veden sig i penor utomhus upp till 10 år.
 
  • Gilla
Norrtull
  • Laddar…
Norrtull Norrtull skrev:
Pappa säger alltid att man aldrig kan ha för mycket. Och jag håller med, dock säger min fru att man tydligen kan ha för mycket ved.

Min lilla hjärna är nu förvirrad, jag behöver hjälp med gränsen, när är det mycket men inte för mycket.
PS. Frågar åt en kompis 😂
Svärfar tyckte han hade för mycket ved när han var tvungen att köra ut en av de finarna traktorerna för att få plats under tak. Hans lösning var självklart då han helt enkelt byggde ett till garage som rymde 10-12 traktorer.
 
  • Gilla
  • Älska
Patrik440 och 4 till
  • Laddar…
Men om ved håller i 10år så kan jag nog knappt skapa för mycket ved. Tror orken tryter före vedförråden är fulla.
 
Norrtull Norrtull skrev:
Tror orken tryter före vedförråden är fulla.
Inte då, du har ju motorsåg och ett lönearbete att "vila upp dej på"
 
  • Haha
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Inte då, du har ju motorsåg och ett lönearbete att "vila upp dej på"
Så sant, blir till att ta mer semester och såga mera.
 
galento
Hmm , har startat Forden några gånger nu och det ser faktiskt ut som att
oljefilterbehållaren håller tätt efter motorolja/filterbytet 😎.
 
  • Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
Upptäckte att det var honor både på lastare och plog.
Är ganska säker på att det är ISO A 1/2 på båda.
Kollat på OIE och vad jag förstår behövs alltså 4 x insticksnipplar och 2 x rak adapter med BSP-gänga 1/2.
Eller finns färdiga adaptrar att köpa?

https://www.olssonparts.com/se/sv/r...bbkoppling-hane/60531-3?productNumber=QQ60531

https://www.olssonparts.com/se/sv/u...p/rak-adapter/60510-0808?productNumber=60510-

Hydraulkopplingar monterade på en snöplog med rostiga metalldelar och snötäckta ytor, fokus på de metalliska kopplingarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Eller så byter du till hanar på plogen.
 
  • Gilla
hydrolift
  • Laddar…
galento
Fordens oljefilterbehållare håller tätt än , det var bra 👍😀 Har lunnat hem
grova stockar med Deutzen i några dagar , traktorn är faktiskt bränslesnål.
 
  • Gilla
hydrolift och 1 till
  • Laddar…
H hydrolift skrev:
Upptäckte att det var honor både på lastare och plog.
Är ganska säker på att det är ISO A 1/2 på båda.
Kollat på OIE och vad jag förstår behövs alltså 4 x insticksnipplar och 2 x rak adapter med BSP-gänga 1/2.
Eller finns färdiga adaptrar att köpa?

[länk]

[länk]

[bild]
Man tar sin slang till Hydroscand. Ta även med en bild på redskapet. Klart!
 
  • Gilla
JuggeH
  • Laddar…
H hydrolift skrev:
Upptäckte att det var honor både på lastare och plog.
Är ganska säker på att det är ISO A 1/2 på båda.
Kollat på OIE och vad jag förstår behövs alltså 4 x insticksnipplar och 2 x rak adapter med BSP-gänga 1/2.
Eller finns färdiga adaptrar att köpa?

[länk]

[länk]

[bild]
Du behöver väl inte någon adapter för det ser ju ut att vara utvändig gänga på slangen? Då passar hanarna som har invändig gänga direkt på slangen.

//AA
 
  • Gilla
hydrolift
  • Laddar…
S saiter skrev:
Du behöver väl inte någon adapter för det ser ju ut att vara utvändig gänga på slangen? Då passar hanarna som har invändig gänga direkt på slangen.

//AA
Det är grannens plog.
Så tänkte fixa adapter, men i och för sig kan jag nog göra så i och med att den inte används.
Då är det väl mest frågan om det är 1/2 BSP-gänga på den kopplingen i och för sig.
 
H hydrolift skrev:
Då är det väl mest frågan om det är 1/2 BSP-gänga på den kopplingen i och för sig.
Det är det med största sannolikhet.

//AA
 
  • Gilla
hydrolift
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.