237 370 läst ·
770 svar
237k läst
770 svar
Vad har Ni för traktorer ?
Om det ruttnar före min hinner elda det har man antingen för mycket eller dålig förvaring och vedhantering.Norrtull skrev:
Med bra vedhantering står veden sig i penor utomhus upp till 10 år.
Svärfar tyckte han hade för mycket ved när han var tvungen att köra ut en av de finarna traktorerna för att få plats under tak. Hans lösning var självklart då han helt enkelt byggde ett till garage som rymde 10-12 traktorer.Norrtull skrev:
Upptäckte att det var honor både på lastare och plog.
Är ganska säker på att det är ISO A 1/2 på båda.
Kollat på OIE och vad jag förstår behövs alltså 4 x insticksnipplar och 2 x rak adapter med BSP-gänga 1/2.
Eller finns färdiga adaptrar att köpa?
https://www.olssonparts.com/se/sv/r...bbkoppling-hane/60531-3?productNumber=QQ60531
https://www.olssonparts.com/se/sv/u...p/rak-adapter/60510-0808?productNumber=60510-
Är ganska säker på att det är ISO A 1/2 på båda.
Kollat på OIE och vad jag förstår behövs alltså 4 x insticksnipplar och 2 x rak adapter med BSP-gänga 1/2.
Eller finns färdiga adaptrar att köpa?
https://www.olssonparts.com/se/sv/r...bbkoppling-hane/60531-3?productNumber=QQ60531
https://www.olssonparts.com/se/sv/u...p/rak-adapter/60510-0808?productNumber=60510-
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Man tar sin slang till Hydroscand. Ta även med en bild på redskapet. Klart!H hydrolift skrev:
Du behöver väl inte någon adapter för det ser ju ut att vara utvändig gänga på slangen? Då passar hanarna som har invändig gänga direkt på slangen.H hydrolift skrev:
//AA
Det är grannens plog.S saiter skrev:
Så tänkte fixa adapter, men i och för sig kan jag nog göra så i och med att den inte används.
Då är det väl mest frågan om det är 1/2 BSP-gänga på den kopplingen i och för sig.
