J
Nu var det några år sen jag bodde i Kista men då brukade en massa veterantraktorer och entusiaster samlas på Hästa gård för plöjning, vårbruk och meckardagar. Hästa gård ligger bara ett stenkast från kista... ;)

bax skrev:
...bara för att du vill HA den, varför måste allt motiveras??
Varför har du en 4WD-bil när det inte kommer nån snö?
Övertyga din fru om att dessa personer
( [länk] ) kommer att berika ditt sociala liv och göra dig till en bättre människa och make...eller nåt.
* Impa på grannarna
* Visa ditt tekniska kunnande
* Du slutar snusa om du får köpa en Grålle
* Younameit
...tillslut har man förbrukat budgeten för saker man "bara måste ha". Bilen är enkel att motivera med andra skäl. Grannarna blir inte impade dom kommer tro att jag är en idiot. Snuset kanske kan funka "Jag börjar snusa om jag inte får en Grålle"....

2010 - Grållens år....? :)

Jag tror att det är något genetiskt. Alla män vill ha en traktor eller hjullastare eller något annat som man som småpojke tittat på med stora ögon. Självklart utesluter jag inte att det finns kvinnor med samma habegär, men jag tror att det är vanligare för män.

För övrigt rör det mig inte i ryggen vad grannarna anser att jag är. Min granne bor ca 10 minuter till fots från centrum i en vanlig villa med tillhörande standardtomt på ca 1100 kvm. Han har en splitter ny fyrhjuling och en modern Caterpillar minigrävare med rototilt och hela baletten. Jag tycker inte att han är en idiot för det. Jag är bara avundsjuk. Dessutom gick det rätt smidigt att ta bort staketet mellan oss och plantera en syrenhäck. Han grävde och jag åkte till tippen med staketstolpar och fundament.

I somras när jag höll på med huset så kom jag på att jag MÅSTE ha en traktor. Och vips så hade jag köpt en volvo T31 1950 som behövde lite småfix för att vara användbar. Resultatet blev att min husrenovering blev stillastående för att jag mekade med traktorn som " skulle vara till sådan nytta".

Jodå....... :)

MathiasS skrev:
...tillslut har man förbrukat budgeten för saker man "bara måste ha"
JAMEN...............lyssna på frun då, medan vi andra drar vidare i det stora racet mot pryl-nirvana :D

bax skrev:
JAMEN...............lyssna på frun då, medan vi andra drar vidare i det stora racet mot pryl-nirvana :D
Haha, det var ord och inga visor från härjedalen!

Det är lätt att vara stor i truten på Internet. Jag vet nog vem som bestämmer även i era hus.....:cool:

d^_^b

I huset kanske, men på gården bestämmer JAG!

(MF 135:a, röd och fin).

Som sagt, en Fordson -52 står på min gård :cool:

Har haft en MF 365 men bytte upp mig nu vid jul till en Valtra A72.
Röd och fin som en traktor ska vara.

bax skrev:
Som sagt, en Fordson -52 står på min gård :cool:
Gård. GÅRD.

Att sälja in en traktor om man bor PÅ EN GÅRD mitt i SKOGEN är ju lika svårt som att få bifall på ett busskort här i krokarna.

MathiasS skrev:
Gård. GÅRD.

Att sälja in en traktor om man bor PÅ EN GÅRD mitt i SKOGEN är ju lika svårt som att få bifall på ett busskort här i krokarna.

Jamen, nu handlar det ju om man egentligen behöver "sälja in något" överhuvudtaget.
Mitt i skogen förresten, skulle du inte flytta till Kista :wow::D:D
Du kan då få köpa min Fordson, jag använder den så sällan, en Kapex blir bra som inbyte d^_^b

Nimajneb skrev:
orginalröd?
Orginalröd men i behov av en dust med rubbing, Båge med framruta och vinyltak är det med. Postar en bild snart.

wespa skrev:
Orginalröd men i behov av en dust med rubbing,.
Om du inte redan har så är det en bra ursäkt för att skaffa Rotex eller 150Turbo excenterslipar...:D

Milkshaken
Uppdatering från mig oxå.... Sålde min MF 40 R förra våren. Håller på att smida en ritning i huvudet för att bygga ett snöblad till min åkklippare... men den kan inte ersätta en traktor för mig...*Suck*

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.