18 271 läst ·
57 svar
18k läst
57 svar
Vad har ni för övervakningskameror?
Njaäeh, det går bra med en injektor också. Dvs samma problem med strömförsörjning, men man slipper ha problemet mitt på garageväggenNICHOLAS J skrev:
Som ett tips kan du även kolla på Arlo:s kamerer.D Bubblebubb skrev:
Jag vet att du inte vill ha batteridrivet, men har haft mina 6 kameror uppe sedan i februari, och dom har mellan 42& och 55% kvar i batterikapacitet.
Så kan du leva med att ladda batteriet typ en gång per halvår så har du en oerhört smidig installation.
Tröttnade efter nått år med att klättra och byta batteri i mina Arlo lite titt som tätt. Hittade långa kraftkablar (5m) på amazon och kunde på de viset få fram ström. Men då har jag fördelen att jag kunde sätta ett uttag uppe på kallvinden då därifrån dra till alla kameror.
Jag tycker inte att var 6-8:e månad är "titt som tätt".snuttjulle skrev:
Tekniken går ju framåt, och jag vill i alla fall lyfta möjligheten.
Vilken verson av kamera var det du hade?
Jag har Pro 4, och dom har en mycket bra batteritid.
Jag har nog pro2 och batteritid verkar vara stor skillnad hur mycket de får jobba. Och ja även om jag får leta fram stege var 5e månad och då va tvungen att klättra upp och plocka ner kamera för att kunna ladda och dagen efter sätta upp den igen och se att den visar rätt saker gjorde att jag tröttnade på detta.
Men visst har tekniken blivit bättre och nu med ström till dem är jag mycket nöjdare och ger detta som ett tips istället för POE kameror. För för de flesta är det lättare att dra fram en cat5/6 kabel än att få dit en elektriker för att få elutag på rätt ställe.
Men visst har tekniken blivit bättre och nu med ström till dem är jag mycket nöjdare och ger detta som ett tips istället för POE kameror. För för de flesta är det lättare att dra fram en cat5/6 kabel än att få dit en elektriker för att få elutag på rätt ställe.
Ja, ok, jag förstår.snuttjulle skrev:
Jag har nog pro2 och batteritid verkar vara stor skillnad hur mycket de får jobba. Och ja även om jag får leta fram stege var 5e månad och då va tvungen att klättra upp och plocka ner kamera för att kunna ladda och dagen efter sätta upp den igen och se att den visar rätt saker gjorde att jag tröttnade på detta.
Jag har två extra batterier, och en laddare för dessa som laddar två batterier åt gången.
Så då gör jag bytet på en gång, och får byta i nästa två kameror när jag har två laddade batterier.
Men beroende på hur trixit det är med stege mm, så kan även det vara ett irritationsmoment.
Har kameror + NVR från Ubiquit
Helt jävla värdelösa så köp andra.
NVR nummer 1 dog efter 2 år köpte ny
Disken i NVR nummer 2 dog efter 1 år tog disken från nummer 1
NVR nummer 2 dog efter 3 års drift.
Deras mjukvara suger också kunde inte koppla ihop kamerorna med den nya NVR då kamerona hade ny FW och NVR hade fabriks SW.
Det är bara att trycka update GUI:T fuck no det gäller bara från version X.X du måste köra SSH mot enheten och updatera manuellt här har du en lista på 10 filer vars sökvägar vi ändrat lite på över åren p.g.a vi ändrat katalogstruktur på filservern.
Deras mjukvara suger också kunde inte koppla ihop kamerorna med den nya NVR då kamerona hade ny FW och NVR hade fabriks SW.
Det är bara att trycka update GUI:T fuck no det gäller bara från version X.X du måste köra SSH mot enheten och updatera manuellt här har du en lista på 10 filer vars sökvägar vi ändrat lite på över åren p.g.a vi ändrat katalogstruktur på filservern.
Jag har några Ubiquiti kameror, kör de däremot i stand alone mode och använder frigate som nvr. Men det är dyra för var det är. Har en reolink för typ halva priset som funkar lika bra.G Greger_08 skrev:Har kameror + NVR från Ubiquit
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Förmodar Frigate är en mjukvara? Kör du den i en NUC eller nått? Fördel mot en vanlig NVR? Kör du den för att kunna blanda kameror och därför inte UniFi Protect?M mrmlz skrev:
https://github.com/blakeblackshear/frigateMattias_Jo1 skrev:
Yes, Frigate är en mjukvara och jag kör det på en NUC-motsvarighet med en Coral USB-accelerator för bildingenkänning. https://coral.ai/products/accelerator/
Fördel mot en vanlig NVR är väl att jag kan köra det på vilken dator/server som helst... och eftersom jag redan har en dator så kändes det ju smidigt. Sen är det väldigt lätt att integrera mot t.ex. HomeAssistant
Jag har aldrig provat Unifi Protect - hade deras legacy Unifi-NVR mjukvara ett tag men den skrotade Ubiquiti varpå jag sökte mig vidare.
Jag kör Unifi Protect med 5 kameror. Det gillade inte den lilla hårddisken i deras NVR som gick sönder efter ett år. Har (med lite möda) uppgraderat den till en WD Purple som är gjorda för övervakning och funkar fint.
I övrigt några Raspberry Pi med gamla USB kameror för att hålla koll så ett expansionskärl och en luftvärmepump sköter sig. Vill gärna byta dem mot något snyggare men billigt alternativ som inte kräver NVR och funkar helt lokalt, helst med Home Assistant.
I övrigt några Raspberry Pi med gamla USB kameror för att hålla koll så ett expansionskärl och en luftvärmepump sköter sig. Vill gärna byta dem mot något snyggare men billigt alternativ som inte kräver NVR och funkar helt lokalt, helst med Home Assistant.
Klicka här för att svara