Ska skaffa övervakningskamera.
Vill ha ett paket med 8 kameror och de ska kunna drivas med poe.
Dessa 8 kameror ska sitta utomhus.

Har tittat på detta paketet, och tycker inte det ska kosta mer.
https://m.reolink.com/fi/product/rlk...b8-a/#overview

Har ni något bra tips?
Något speciellt ni tycker man ska titta på?

• Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
Har funderat på sätta upp övervakningskameror runt huset. Hade siktet inställt på Hikvision men har inte riktigt fått tummen ur. Tyckte det skulle vara lite skoj med ColorVU kameror, men det kanske egentligen inte är viktigt med färg på natten bara man får bra och skarp bild.

De du har hittat där såg ju trevliga ut. Fördelaktigt pris. Någon som har lite mer koll som vet kvaliten på Reolinkprylarna? Och skillnaden mellan Reolink och Hikvision?

• Gilla
alna6431
  • Laddar…
K Knallhatt skrev:
Har funderat på sätta upp övervakningskameror runt huset. Hade siktet inställt på Hikvision men har inte riktigt fått tummen ur. Tyckte det skulle vara lite skoj med ColorVU kameror, men det kanske egentligen inte är viktigt med färg på natten bara man får bra och skarp bild.

De du har hittat där såg ju trevliga ut. Fördelaktigt pris. Någon som har lite mer koll som vet kvaliten på Reolinkprylarna? Och skillnaden mellan Reolink och Hikvision?
Jag har Reolink och är sjukt nöjd med både kvalitet och med priset jag gav för paketet. Har 4st 4k kameror 8MP samt nvr box. Tittade på Hikvision, men tyckte att det blev betydligt mycket dyrare än Reolink.

Jag har några dahua kameror och kör blue iris server. Jag är nöjd!

T
Jag har Arlo Ultra 2 och det är jag inte nöjd med alls. Dålig mottagning och sjukt sega, det kan ju delvis hänga ihop men för den pengen, 7000kr för två kameror, så är det inte vad jag förväntade mig.

Hikvision/Axis och BlueIris, väldigt nöjd.

Har 4 stycken Reolink 410, en Wifi övriga PoE Bra app, bra bilder, och jag gillar konceptet att slippa NVR och att det spelas in på SD i kameran.
På villan har jag ett par nu riktigt gamla PoE Hikvision mot en Qnap NAS och samma där - Dom bara funkar…

Bowman
Jag kör reolink med, kopplade till en synology NAS, riktigt bra och sköter sig själv efter inställning.

Det man kan tänka på är att programmet ”survaillance system” i synology har licens för två kameror från start, och man får köpa till licenser om man skall ha fler kameror. Helt ok i min mening.
Väldigt nöjd efter några år med detta.

Axis Companion line funkar riktigt bra. Gratis app också för småföretag/privat. Gillar de med Wi-Fi, bara stoppa i minneskort och köra.

Kan vara värt att poängtera att Axis utvecklas i Sverige, om man tilltalas av det.

Har själv jobbat där en period.

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
boschkenta
Jag kör ett gäng Hikvision med poe med en Asustor NAS, ska dock byta till Synology NAS då dom är lite vassare. Man ska dock vara medveten att med samtliga kinesiska kameror så finns risken att dom "ringer hem" så man bör installera dessa så att de inte kommer åt din internetanslutning. Foliehatt valfritt.

• Gilla
Fadai och 2 till
  • Laddar…
boschkenta boschkenta skrev:
Jag kör ett gäng Hikvision med poe med en Asustor NAS, ska dock byta till Synology NAS då dom är lite vassare. Man ska dock vara medveten att med samtliga kinesiska kameror så finns risken att dom "ringer hem" så man bör installera dessa så att de inte kommer åt din internetanslutning. Foliehatt valfritt.
Vad ringer dom hem och pratar om? Är du medveten om det?

• Gilla
Glad_Amatör2
  • Laddar…
boschkenta
X xLnT skrev:
Vad ringer dom hem och pratar om? Är du medveten om det?
Har inte frågat, men jag antar att det är det vanliga - morsdag osv ;)

• Haha
  • Gilla
InsidersUnited och 1 till
  • Laddar…
boschkenta boschkenta skrev:
Har inte frågat, men jag antar att det är det vanliga - morsdag osv ;)
Eftersom du varnade trodde jag du visste.

• Gilla
Glad_Amatör2
  • Laddar…
X xLnT skrev:
Eftersom du varnade trodde jag du visste.
jag har ett par kameror från Reolink. Funkar utmärkt (med min Synology NAS) men de skickade runt 40 MB data till olika IP-adresser i kina. Vet ej vad som ingick i dessa data men blockerade till slut deras möjlighet att kommunicera externt.

• Gilla
tensiden och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.