18 303 läst ·
57 svar
18k läst
57 svar
Vad har ni för övervakningskameror?
Sida 1 av 4
Ska skaffa övervakningskamera.
Vill ha ett paket med 8 kameror och de ska kunna drivas med poe.
Dessa 8 kameror ska sitta utomhus.
Har tittat på detta paketet, och tycker inte det ska kosta mer.
https://m.reolink.com/fi/product/rlk...b8-a/#overview
Har ni något bra tips?
Något speciellt ni tycker man ska titta på?
Vill ha ett paket med 8 kameror och de ska kunna drivas med poe.
Dessa 8 kameror ska sitta utomhus.
Har tittat på detta paketet, och tycker inte det ska kosta mer.
https://m.reolink.com/fi/product/rlk...b8-a/#overview
Har ni något bra tips?
Något speciellt ni tycker man ska titta på?
Har funderat på sätta upp övervakningskameror runt huset. Hade siktet inställt på Hikvision men har inte riktigt fått tummen ur. Tyckte det skulle vara lite skoj med ColorVU kameror, men det kanske egentligen inte är viktigt med färg på natten bara man får bra och skarp bild.
De du har hittat där såg ju trevliga ut. Fördelaktigt pris. Någon som har lite mer koll som vet kvaliten på Reolinkprylarna? Och skillnaden mellan Reolink och Hikvision?
De du har hittat där såg ju trevliga ut. Fördelaktigt pris. Någon som har lite mer koll som vet kvaliten på Reolinkprylarna? Och skillnaden mellan Reolink och Hikvision?
Jag har Reolink och är sjukt nöjd med både kvalitet och med priset jag gav för paketet. Har 4st 4k kameror 8MP samt nvr box. Tittade på Hikvision, men tyckte att det blev betydligt mycket dyrare än Reolink.K Knallhatt skrev:Har funderat på sätta upp övervakningskameror runt huset. Hade siktet inställt på Hikvision men har inte riktigt fått tummen ur. Tyckte det skulle vara lite skoj med ColorVU kameror, men det kanske egentligen inte är viktigt med färg på natten bara man får bra och skarp bild.
Har 4 stycken Reolink 410, en Wifi övriga PoE Bra app, bra bilder, och jag gillar konceptet att slippa NVR och att det spelas in på SD i kameran.
På villan har jag ett par nu riktigt gamla PoE Hikvision mot en Qnap NAS och samma där - Dom bara funkar…
På villan har jag ett par nu riktigt gamla PoE Hikvision mot en Qnap NAS och samma där - Dom bara funkar…
Bowman
Husägare
· Västra götaland
· 1 066 inlägg
Bowman
Husägare
- Västra götaland
- 1 066 inlägg
Jag kör reolink med, kopplade till en synology NAS, riktigt bra och sköter sig själv efter inställning.
Det man kan tänka på är att programmet ”survaillance system” i synology har licens för två kameror från start, och man får köpa till licenser om man skall ha fler kameror. Helt ok i min mening.
Väldigt nöjd efter några år med detta.
Det man kan tänka på är att programmet ”survaillance system” i synology har licens för två kameror från start, och man får köpa till licenser om man skall ha fler kameror. Helt ok i min mening.
Väldigt nöjd efter några år med detta.
Axis Companion line funkar riktigt bra. Gratis app också för småföretag/privat. Gillar de med Wi-Fi, bara stoppa i minneskort och köra.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 941 inlägg
Kan vara värt att poängtera att Axis utvecklas i Sverige, om man tilltalas av det.
Har själv jobbat där en period.
Har själv jobbat där en period.
boschkenta
Verktygstokig
· Västra Götaland
· 460 inlägg
boschkenta
Verktygstokig
- Västra Götaland
- 460 inlägg
Jag kör ett gäng Hikvision med poe med en Asustor NAS, ska dock byta till Synology NAS då dom är lite vassare. Man ska dock vara medveten att med samtliga kinesiska kameror så finns risken att dom "ringer hem" så man bör installera dessa så att de inte kommer åt din internetanslutning. Foliehatt valfritt.
Vad ringer dom hem och pratar om? Är du medveten om det?boschkenta skrev:
Jag kör ett gäng Hikvision med poe med en Asustor NAS, ska dock byta till Synology NAS då dom är lite vassare. Man ska dock vara medveten att med samtliga kinesiska kameror så finns risken att dom "ringer hem" så man bör installera dessa så att de inte kommer åt din internetanslutning. Foliehatt valfritt.