Det är en deal som de frekvent erbjöd intressanta kunder. Idag verkar den endast erbjudas i undantagsfall.

Vem min bankkontakt är vill jag inte säga av förklarliga skäl då det kan bli min framtida bank. För tillfället har jag avsevärt bättre deal men det kan ev ändras efter semestern
 
Jag har lite svårt att tro dig Kinglolle, då jag inte kan kolla om det stämmer, jag har verkligen varit ihärdig med att förhandla ränta på olika banker i bland samma bank, men olika kontor, antingen så har vi inte samma förutsättningar eller så har jag varit en dålig förhandlare.
om du inte vill outa din bank man kan du väl outa stad och kontor.
Pm mig är ju ett annat förslag.
 
Det står var och en fritt att tro på mig eller ej. Däremot är jag tveksam till att hänga ut en bankkontakt som jag förhandlat med och eventuellt går emot rekommendationen. Anledningen att jag tog upp erbjudandet var för att ge en input mot att bankernas marginal inte kan tillåta en bättre rabattering än de erbjudna.

Kan pm:a dig mer bakgrund som vissa här på Byggahus redan gissat sig fram till ändå
 
I onsdags justerades räntan för många. Då ändrades alla tremånadersräntor hos SEB. Vår egen ränta justerades ner från 3,46 till 3,29.
 
Vi fick samma förändring såg jag nyss..
 

[TD="bgcolor: #ffffff"] Aktuell ränta %: [/TD]
[TD="bgcolor: #ffffff"]3,14[/TD]
[TD="bgcolor: #ffffff"][/TD]

[TD="bgcolor: #f2f2f2"] Datum för räntejustering: [/TD]
[TD="bgcolor: #f2f2f2"]2012-09-19[/TD]
[TD="bgcolor: #f2f2f2"][/TD]

[TD="bgcolor: #ffffff"] Förlängningsdag: [/TD]
[TD="bgcolor: #ffffff, colspan: 2"]2013-01-28[/TD]

Vår nya ränta, 3-mån på SEB. 85% belåning, <1 msek
 
ullberg
Per Eskilsson skrev:
I onsdags justerades räntan för många. Då ändrades alla tremånadersräntor hos SEB. Vår egen ränta justerades ner från 3,46 till 3,29.
Jag ser att jag inte bekräftat detta men givetvis gällde det oss också, 3,19 % är nya räntan, nästa justering 19:e september.

Börjar också dra ihop sig till när vi ska förlänga våra lån, ska bli spännande att se vad som händer då...
 
Vi har bundit 2år på 3.3% för att vi ville ha järnkoll på kostnaderna.
 
Jag fick precis ett erbjudande på 3.1% på 3 år, 3,4% på rörlig från en bank.

Är det en bra ränta? Lån på ca 2 miljoner. Total inkomst i hushållet på ca 1.1 miljon per år före skatt. Dock har vi inget sparande förutom en buffert på ca 60kkr.

Vilken ränta bör jag vara nöjd med?
 
Ranger skrev:
Jag fick precis ett erbjudande på 3.1% på 3 år, 3,4% på rörlig från en bank.

Är det en bra ränta? Lån på ca 2 miljoner. Total inkomst i hushållet på ca 1.1 miljon per år före skatt. Dock har vi inget sparande förutom en buffert på ca 60kkr.

Vilken ränta bör jag vara nöjd med?
3,1% på 3 år är en ränta som jag skulle vara nöjd med.
 
jackt skrev:
Vi fick samma förändring såg jag nyss..
Sorry för sen uppdatering men nu har jag uppdaterat.
 
fredl skrev:

[TD="bgcolor: #ffffff"] Aktuell ränta %: [/TD]
[TD="bgcolor: #ffffff"]3,14[/TD]
[TD="bgcolor: #ffffff"][/TD]

[TD="bgcolor: #f2f2f2"] Datum för räntejustering: [/TD]
[TD="bgcolor: #f2f2f2"]2012-09-19[/TD]
[TD="bgcolor: #f2f2f2"][/TD]

[TD="bgcolor: #ffffff"] Förlängningsdag: [/TD]
[TD="bgcolor: #ffffff, colspan: 2"]2013-01-28[/TD]

Vår nya ränta, 3-mån på SEB. 85% belåning, <1 msek
Nu har jag fört in dina siffror också. :)
 
fredl skrev:
När vi har diskuterat med banken om att binda våra lån som löper på 3m med en marginal på 0.49 så har budskapet varit att de marginalerna inte ges längre. Valet blev då enkelt och vi ligger kvar på 3m. Vi ska omförhandla i februari 2013 så vi får se vad som händer då.
Enligt mina "anteckningar" borde ni ha ett påslag på 0,45 istället för 0,49. Stämmer det? Anledningen till min fråga är att jag har börjat föra in hur stora påslag vi har i tabellen.
 
fredl skrev:
3,1% på 3 år är en ränta som jag skulle vara nöjd med.
Det verkar som alla bolåneräntor har sjunkit rätt så mycket de senaste veckorna oavsett tidslängd. 3 årsräntan är den som idag ligger lägst. SEBs upplåningsränta på 3 år hamnar idag på 2,26. Jag skulle inte nappa på 3,1 på 3 år.

Edit: SEBs upplåningsränta på 3 år hamnar idag på 2,26.
 
Per Eskilsson skrev:
Enligt mina "anteckningar" borde ni ha ett påslag på 0,45 istället för 0,49. Stämmer det? Anledningen till min fråga är att jag har börjat föra in hur stora påslag vi har i tabellen.
Det ska vara 0,49 om jag inte minns helt galet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.