567 772 läst ·
2 310 svar
568k läst
2,3k svar
Vad har ni för bolåneränta?
Det är en deal som de frekvent erbjöd intressanta kunder. Idag verkar den endast erbjudas i undantagsfall.
Vem min bankkontakt är vill jag inte säga av förklarliga skäl då det kan bli min framtida bank. För tillfället har jag avsevärt bättre deal men det kan ev ändras efter semestern
Vem min bankkontakt är vill jag inte säga av förklarliga skäl då det kan bli min framtida bank. För tillfället har jag avsevärt bättre deal men det kan ev ändras efter semestern
Jag har lite svårt att tro dig Kinglolle, då jag inte kan kolla om det stämmer, jag har verkligen varit ihärdig med att förhandla ränta på olika banker i bland samma bank, men olika kontor, antingen så har vi inte samma förutsättningar eller så har jag varit en dålig förhandlare.
om du inte vill outa din bank man kan du väl outa stad och kontor.
Pm mig är ju ett annat förslag.
om du inte vill outa din bank man kan du väl outa stad och kontor.
Pm mig är ju ett annat förslag.
Det står var och en fritt att tro på mig eller ej. Däremot är jag tveksam till att hänga ut en bankkontakt som jag förhandlat med och eventuellt går emot rekommendationen. Anledningen att jag tog upp erbjudandet var för att ge en input mot att bankernas marginal inte kan tillåta en bättre rabattering än de erbjudna.
Kan pm:a dig mer bakgrund som vissa här på Byggahus redan gissat sig fram till ändå
Kan pm:a dig mer bakgrund som vissa här på Byggahus redan gissat sig fram till ändå
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
I onsdags justerades räntan för många. Då ändrades alla tremånadersräntor hos SEB. Vår egen ränta justerades ner från 3,46 till 3,29.
[TD="bgcolor: #ffffff"] Aktuell ränta %: [/TD]
[TD="bgcolor: #ffffff"]3,14[/TD]
[TD="bgcolor: #ffffff"][/TD]
[TD="bgcolor: #f2f2f2"] Datum för räntejustering: [/TD]
[TD="bgcolor: #f2f2f2"]2012-09-19[/TD]
[TD="bgcolor: #f2f2f2"][/TD]
[TD="bgcolor: #ffffff"] Förlängningsdag: [/TD]
[TD="bgcolor: #ffffff, colspan: 2"]2013-01-28[/TD]
Vår nya ränta, 3-mån på SEB. 85% belåning, <1 msek
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Jag ser att jag inte bekräftat detta men givetvis gällde det oss också, 3,19 % är nya räntan, nästa justering 19:e september.Per Eskilsson skrev:
Börjar också dra ihop sig till när vi ska förlänga våra lån, ska bli spännande att se vad som händer då...
Vi har bundit 2år på 3.3% för att vi ville ha järnkoll på kostnaderna.
Jag fick precis ett erbjudande på 3.1% på 3 år, 3,4% på rörlig från en bank.
Är det en bra ränta? Lån på ca 2 miljoner. Total inkomst i hushållet på ca 1.1 miljon per år före skatt. Dock har vi inget sparande förutom en buffert på ca 60kkr.
Vilken ränta bör jag vara nöjd med?
Är det en bra ränta? Lån på ca 2 miljoner. Total inkomst i hushållet på ca 1.1 miljon per år före skatt. Dock har vi inget sparande förutom en buffert på ca 60kkr.
Vilken ränta bör jag vara nöjd med?
3,1% på 3 år är en ränta som jag skulle vara nöjd med.Ranger skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Nu har jag fört in dina siffror också.fredl skrev:
[TD="bgcolor: #ffffff"] Aktuell ränta %: [/TD]
[TD="bgcolor: #ffffff"]3,14[/TD]
[TD="bgcolor: #ffffff"][/TD]
[TD="bgcolor: #f2f2f2"] Datum för räntejustering: [/TD]
[TD="bgcolor: #f2f2f2"]2012-09-19[/TD]
[TD="bgcolor: #f2f2f2"][/TD]
[TD="bgcolor: #ffffff"] Förlängningsdag: [/TD]
[TD="bgcolor: #ffffff, colspan: 2"]2013-01-28[/TD]
Vår nya ränta, 3-mån på SEB. 85% belåning, <1 msek
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Enligt mina "anteckningar" borde ni ha ett påslag på 0,45 istället för 0,49. Stämmer det? Anledningen till min fråga är att jag har börjat föra in hur stora påslag vi har i tabellen.fredl skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Det verkar som alla bolåneräntor har sjunkit rätt så mycket de senaste veckorna oavsett tidslängd. 3 årsräntan är den som idag ligger lägst. SEBs upplåningsränta på 3 år hamnar idag på 2,26. Jag skulle inte nappa på 3,1 på 3 år.fredl skrev:
Edit: SEBs upplåningsränta på 3 år hamnar idag på 2,26.