2 159 läst ·
11 svar
2k läst
11 svar
Vad har ni betalt för pellets?
Jag undrar helt enkelt vad för pelletspriser ni har på säckar i närheten? Jag betalde 2250 riksdaler för en pall i veckan. Fick 4 säckar gratis också eftersom jag tog en pall med förmodade hål i några säckar av fåglarna
.
37,48:- för 16kg boforssjö pellets på byggmax i Eskilstuna.
Hämtpris.
Noterade att dom bytt leverantör från Rindi, men jag måste tillägga att det är himla skönt att den ny avedanläggningen är i drift! Slippa sitta i energi-jättarnas klor...
Me like wood! d^_^b
Hämtpris.
Noterade att dom bytt leverantör från Rindi, men jag måste tillägga att det är himla skönt att den ny avedanläggningen är i drift! Slippa sitta i energi-jättarnas klor...
Me like wood! d^_^b
1980 per pall Stora Enso. Nu 1947 per pall Byggmax.
Det är dumt att betala för mycket.
Det är dumt att betala för mycket.
Ingenting.
För brännare med digital inställning av matningen är det bara att jämföra matningen före och efter bytet och sedan justera om matningstiden motsvarande mycket.
För brännare med digital inställning av matningen är det bara att jämföra matningen före och efter bytet och sedan justera om matningstiden motsvarande mycket.
Beställde i september fyra pall från Vida för 2290 per pall, levererat hem och inkört i garaget
Förra ägaren hade kört med denna pellets och eftersom jag inte har hunnit sätta mig in i pelletseldandets alla mysterier kör jag på med samma leverantör. Verkar dock inte vara ett överpris vad jag förstått.
När jag kollar på Stora Ensos hemsida kommer man ner till 2100 per pall som lägst och då är det vid beställning av 42 pallar. 1980 per pall känns som ett gammalt pris, eller?
Förra ägaren hade kört med denna pellets och eftersom jag inte har hunnit sätta mig in i pelletseldandets alla mysterier kör jag på med samma leverantör. Verkar dock inte vara ett överpris vad jag förstått.
När jag kollar på Stora Ensos hemsida kommer man ner till 2100 per pall som lägst och då är det vid beställning av 42 pallar. 1980 per pall känns som ett gammalt pris, eller?
Billigast idag är nog Byggmax, blir under 2000 /pall.
Man brukar få justera om mellan pelletssorter.
Man brukar få justera om mellan pelletssorter.
Dem hade kampanj till den sista augusti,jag utnyttja erbjudandet o fick hem 5pall för 9900:- I trakterna kring Örebro är det nog byggmax som är billigast,har ingen koll på vad Bauhaus tar per säck men dem var rätt billiga för ett tag sen.Danne031 skrev:
Klicka här för att svara