M mortimer skrev:
Vad är det för växelriktare i dessa ?
SolarEdge.

Specifikationer för solpanelsystem inkluderar paneltyp, storlek, antal och varumärke med SolarEdge växelriktare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

B Bulleboll skrev:
SolarEdge.

[bild]
Det är ju Sveasolars. Skulle välja annan leverantör om du inte vill ligga ute med 25% i dessa osäkra tider för leverans/installation och en leverantör som inte är sugen på besiktningen av oberoende part. Finns fler på marknaden som installerar solceller till likvärdigt pris.

M mortimer skrev:
Någon här som lagt på ett valmat tak med ett par småytor på sistone, vad får ni för priser efter gröntEl bidrag ? Med eller utan optimerare?
Ja. Runt 16000 kr/kwp har jag för mig det blev. Högt till takfot har vi också.

BiFuel BiFuel skrev:
Ja. Runt 16000 kr/kwp har jag för mig det blev. Högt till takfot har vi också.
Jag har med valmat tak, fyra takytor, tre väderstreck, 2.8m till takfot, betongpannor med masonit, fått pris på kring 18.000kr/kwp (efter gröntEl bidrag) inkl. smartmätare, Solaredge(med optimerare på varje panel). Och då offertarbete från flertalet leverantörer kring april-juni. Nytt indikativt pris idag har varit ca 20% högre.

Redigerat:
M mortimer skrev:
Jag har med valmat tak, fyra takytor, tre väderstreck, 2.8m till takfot, betongpannor med masonit, fått pris på kring 18.000kr/kwp (efter gröntEl bidrag) inkl. smartmätare, Solaredge. Och då offertarbete från flertalet leverantörer kring april-juni. Nytt indikativt pris idag har varit ca 20% högre.
Vi har närmare 5 meter till takfot på vissa delar och installerar bara 17 paneler pga utrymmesbrist. Så vårt pris per kWp blir såklart högt. Dock offert från januari/februari så idag hade det säkert blivit ännu dyrare.

Hos oss är det 32-34st paneler.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.