Hej,
Skulle fästa en lös platta i tvättstugan, men tycker det ser skumt ut. Underlaget ser inte ut som gammal fix utan snarare ungefär som lättbetong?!
Det är vitt, lätt att bryta isär och smular en hel del, och verkar vara betydligt tjockare än ett normalt lager fix.
Kan någon identifiera vad det är utifrån bilden? Den föreställer några bitar som jag bände loss med en vanlig morakniv, man ser mönstret från undersidan av klinkerplattan på biten till vänster.
Skulle fästa en lös platta i tvättstugan, men tycker det ser skumt ut. Underlaget ser inte ut som gammal fix utan snarare ungefär som lättbetong?!
Det är vitt, lätt att bryta isär och smular en hel del, och verkar vara betydligt tjockare än ett normalt lager fix.
Kan någon identifiera vad det är utifrån bilden? Den föreställer några bitar som jag bände loss med en vanlig morakniv, man ser mönstret från undersidan av klinkerplattan på biten till vänster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "morakniv"
Allroundkniv Companion svart Morakniv
Allroundkniv med ergonomiskt skaft
139 kr inkl moms
Läs mer
Om plattor ligger i bruk, så är brukskakan minst 30mm tjock eller mer.
Finns inga direkta regler om bruksläggning, men inte så vanligt i badrum numer.
Omöjligt att säga utifrån bilderna, men kan vara sluringen som lossnar, alltså den tunna bruksblandningen man lägger ovanpå själva bruket vid bruksläggning.
Finns inga direkta regler om bruksläggning, men inte så vanligt i badrum numer.
Omöjligt att säga utifrån bilderna, men kan vara sluringen som lossnar, alltså den tunna bruksblandningen man lägger ovanpå själva bruket vid bruksläggning.
Ja enklast är ju att bara få bort tillräckligt med bruk så du får plats med fix under plattan.A anders.r skrev:
Brukar gå lätt med bara en huggmejsel och hammare, slipa skulle jag inte göra...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden