D Danjel skrev:
Kan du inte fånga en och tortera den lite, sedan släpper du tillbaka den och säger åt den att berätta för sina kompisar. :)
Haa ha ha.. Bra förslag.

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Nej, det stämmer inte. Exempelvis pantersniglar och leopardsniglar är inte mördarsniglar, men de äter mördarsniglar och andra sniglar.

Mördarsniglar kallas inte mördarsniglar för att de äter sniglar utan för att de "mördar" salladslandet.
Dom kallas väl ändå mördarsnigel för att dom är de enda sniglarna som är kannibaler. https://www.gnm.se/kunskap-och-fakta/snigelakuten/fakta-om-spansk-skogssnigel/

A andhak2802 skrev:
Dom kallas väl ändå mördarsnigel för att dom är de enda sniglarna som är kannibaler. [länk]
Nej, de andra snigelarterna äter också sniglar. Det är helt klart på grund av att de skövlar trädgårdslanden som de kallas mördarsniglar.

Anna_H Anna_H skrev:
Nej, de andra snigelarterna äter också sniglar. Det är helt klart på grund av att de skövlar trädgårdslanden som de kallas mördarsniglar.
Jag misstror dig inte men hur vet du det? Hur jag än letar och söker hittar jag bara art dom kallas så för de är kannibaler. Andra sniglar äter sniglar men endast mördarsniglar är kannibaler.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.