Har laddat båda batterierna men den fungerar bara max en halv sekund innan den dör igen. Är de bara köpa ny eller vad kan man göra?

• Haha
BaggeSWE66
  • Laddar…
Skruva isär och kolla du har ju inget att förlora!

• Gilla
TCG
  • Laddar…
Hej och välkommen till forumet!

Leta upp kvittot, kolla om du har garanti kvar.

På Bauhaus är det fem(5) års garanti på maskinerna de säljer, har du köpt maskinen där på senare år bör du definitivt kolla om du har garanti kvar

• Gilla
el-guran och 3 till
  • Laddar…
Hur gammal är maskinen? Har batterierna blivit urladdade och sedan inte laddats utan blivit liggande.
Jag har blå 10,8/12V maskiner som är 20 år gamla med där batterierna behövt bytas med tiden.

• Gilla
Joakim654 och 1 till
  • Laddar…
ta isär om motor inte går snurra förhand så är den trasig.. är motorn hel är det krestkortet
båda är mindre än 50% av en ny naken model =) fixat själv en sån model som jag hittade i skräpkontiner =)

• Gilla
vy37 och 2 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Det där är en skräpmaskin. Köp en ny, ordentlig.
Svara ordentligt eller inte alls.

• Gilla
  • Haha
Maria T och 43 till
  • Laddar…
Hade samma problem på en blå bosch skruvdragare. Beställde nytt kretskort men det hjälpte inte, så då lämna jag tillbaka det och beställde ny motor och bytte själv, sen funka den igen. Har för mig att det finns sprängskisser och går att beställa delar direkt från Bosch hemsida även som privatperson.

• Gilla
Allt går
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Det där är en skräpmaskin. Köp en ny, ordentlig.
Dum kommentar. Maskinen säljs i miljontals exemplar. Den är så bra som vilken annan som helst, men oavsett om man har en "ordentlig" maskin (jag tror att du menar dyrare) eller en ännu billigare, så kan alla gå sönder, oavsett pris eller märke.

• Gilla
  • Haha
Bernt_Karlsson och 12 till
  • Laddar…
M Markus Andersson3634 skrev:
Har laddat båda batterierna men den fungerar bara max en halv sekund innan den dör igen. Är de bara köpa ny eller vad kan man göra?
Svårt att avgöra från din video. Är det fel på alla hastigheter, eller bara när du trycker in till max? Vad händer om du trycker långsamt in till max?

Själv hade jag plockat isär. Kan vara så enkelt som ett kontaktfel, eller något som hindrar chucken från att rotera, eller borstarna i motorn är slut... osv.

• Gilla
  • Haha
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
Cheesen
Mät upp batterierna. Inget ovanligt att batterier dör, framförallt om dom legat oanvända ett tag...

• Gilla
Joakim654 och 5 till
  • Laddar…
Har batterierna möjligen förvarats i kallgarage/förråd över vintern kan de bli kassa.

Att mäta eller prova annat batteri är enklast. Ibland avslöjar även laddarens dioder om det tar laddning som det ska.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
E
Har du möjlighet så prova med annat batteri som sagt (ett du vet är ok).
Vill du mäta behöver du koppla upp någon belastning samtidigt, är batteriet skadat kan det hålla full spänning obelastat men sjunker mer eller mindre omedelbart när man belastar det.

• Gilla
Joakim654 och 3 till
  • Laddar…
Köp inte billigt skit

• Gilla
  • Arg
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
S Stefan Malmqvist skrev:
Köp inte billigt skit
Hur tänker du att ditt inlägg hjälper TS?

• Gilla
  • Wow
Arnejaevel och 9 till
  • Laddar…
A A_Camera skrev:
Dum kommentar. Maskinen säljs i miljontals exemplar. Den är så bra som vilken annan som helst, men oavsett om man har en "ordentlig" maskin (jag tror att du menar dyrare) eller en ännu billigare, så kan alla gå sönder, oavsett pris eller märke.
jag har haft en grön bosch säkert 20 år och väntat på att få köpa en kvalitets maskin men den vill aldrig gå sönder och batterierna som jag har 2 stycken vill heller aldrig sluta .

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Hasse Sandin och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.