Hej och välkommen till forumet!
Leta upp kvittot, kolla om du har garanti kvar.
På Bauhaus är det fem(5) års garanti på maskinerna de säljer, har du köpt maskinen där på senare år bör du definitivt kolla om du har garanti kvar
Leta upp kvittot, kolla om du har garanti kvar.
På Bauhaus är det fem(5) års garanti på maskinerna de säljer, har du köpt maskinen där på senare år bör du definitivt kolla om du har garanti kvar
ta isär om motor inte går snurra förhand så är den trasig.. är motorn hel är det krestkortet
båda är mindre än 50% av en ny naken model =) fixat själv en sån model som jag hittade i skräpkontiner =)
båda är mindre än 50% av en ny naken model =) fixat själv en sån model som jag hittade i skräpkontiner =)
Hade samma problem på en blå bosch skruvdragare. Beställde nytt kretskort men det hjälpte inte, så då lämna jag tillbaka det och beställde ny motor och bytte själv, sen funka den igen. Har för mig att det finns sprängskisser och går att beställa delar direkt från Bosch hemsida även som privatperson.
Dum kommentar. Maskinen säljs i miljontals exemplar. Den är så bra som vilken annan som helst, men oavsett om man har en "ordentlig" maskin (jag tror att du menar dyrare) eller en ännu billigare, så kan alla gå sönder, oavsett pris eller märke.Düsseldorff skrev:
Svårt att avgöra från din video. Är det fel på alla hastigheter, eller bara när du trycker in till max? Vad händer om du trycker långsamt in till max?M Markus Andersson3634 skrev:
Själv hade jag plockat isär. Kan vara så enkelt som ett kontaktfel, eller något som hindrar chucken från att rotera, eller borstarna i motorn är slut... osv.
Har du möjlighet så prova med annat batteri som sagt (ett du vet är ok).
Vill du mäta behöver du koppla upp någon belastning samtidigt, är batteriet skadat kan det hålla full spänning obelastat men sjunker mer eller mindre omedelbart när man belastar det.
Vill du mäta behöver du koppla upp någon belastning samtidigt, är batteriet skadat kan det hålla full spänning obelastat men sjunker mer eller mindre omedelbart när man belastar det.
jag har haft en grön bosch säkert 20 år och väntat på att få köpa en kvalitets maskin men den vill aldrig gå sönder och batterierna som jag har 2 stycken vill heller aldrig sluta .A A_Camera skrev: