3 943 754 läst ·
20 143 svar
3944k läst
20,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Han svarade så här. Men jag kommer definitivt modda lite. Minst 60mm såghöjd tänker jag.
Spånutsug tänkte jag också försöka få till.
Spånutsug tänkte jag också försöka få till.
Flyttat 200 betongplattor från huller om buller på baksidan av huset till sidan av huset vackert upplagt på pall, någon pall taktegel också. Sedan krattat och städat upp.
Bara att skissa upp den nya attefallaren och lämna in bygganmälan kvar. ( dessutom är jag ju osäker på om jag kommer att få bygga den iofs)
Bara att skissa upp den nya attefallaren och lämna in bygganmälan kvar. ( dessutom är jag ju osäker på om jag kommer att få bygga den iofs)
Demolerat badrum...
Är väldigt överraskad att man vid tidigare renoveringar så oblygt kapat bort huvuddelen av de 70x210mm stora golvbjälkarna för att dra avlopp utan att förstärka på något sätt. Kanske ren tur att det är en kraftig vägg rakt under den mest trasiga bjälken...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är väldigt överraskad att man vid tidigare renoveringar så oblygt kapat bort huvuddelen av de 70x210mm stora golvbjälkarna för att dra avlopp utan att förstärka på något sätt. Kanske ren tur att det är en kraftig vägg rakt under den mest trasiga bjälken...
Logga in
Skapa konto
Vet faktiskt inte, om den inte följde med vid köpet är svaret nej i alla fallpär h skrev:
Idag har jag filmat lite för en ev kommande youtube-video, och sen har jag gjort i ordning det senaste tradera-köpet. Har inte planat sulan ens, utan började med att laga och fixera handtagen, plocka isär och städa ur alla skrymslen på den och givetvis slipa upp stålet. Resultatet blev en hyvel som tar bra spånor, en "user" som man säger på engelska.
Märket är oklart, det enda jag hittar på den är "Made in USA" på stålet, samt lite siffror på olika delar. Ingen kvalitetspjäs dock skulle jag säga, då finishen på ytorna är sådär. Dock bra tyngd. Storlek ungefär som en no 3.
Ska nog ta mig tid att plana botten så småningom, men den funkar den som den är så länge.
Blev för övrigt optimala brasstartare av skräpet.
Märket är oklart, det enda jag hittar på den är "Made in USA" på stålet, samt lite siffror på olika delar. Ingen kvalitetspjäs dock skulle jag säga, då finishen på ytorna är sådär. Dock bra tyngd. Storlek ungefär som en no 3.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ska nog ta mig tid att plana botten så småningom, men den funkar den som den är så länge.
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Halland
· 8 133 inlägg
Svårt att se helt på bild nr 1 men tycker att lateral adjustment-spaken påminner starkt om en millers fall?jonmo skrev:Idag har jag filmat lite för en ev kommande youtube-video, och sen har jag gjort i ordning det senaste tradera-köpet. Har inte planat sulan ens, utan började med att laga och fixera handtagen, plocka isär och städa ur alla skrymslen på den och givetvis slipa upp stålet. Resultatet blev en hyvel som tar bra spånor, en "user" som man säger på engelska.