4 131 201 läst ·
21 108 svar
4131k läst
21,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Verktygstokig
· Halland
· 8 318 inlägg
Que? Om du undrar vad det va för sort så var det 2 wienerbröd, en standard kanelsnäcka och en ickestandard. Wienerbröden käkade Daniel och hans släkt upp. @Pysslarn tvingades panikåka till bolaget innan stängning, missade fikan och fick ta vad som blev över.Frustrator skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 8 318 inlägg
Mobilen ajtokorrekterade till bestämd form, tur att du begrepp halländskan trots det. Tänkte mest att eftersom dina fikabrödespåse inte fungerade som den skulle så kan vi försöka göra en lista på vad som inte fungerar och på sikt kanske lista ut vilket fikabröd som egentligen funkarOla C skrev:
Men wienerbröd är effektiva mot stön då..
Mina skyddsglasögon har haft en kämpig dag. Först trilla dom av kepsen, ner i golvet, så ena skalmen knäcktes. Detta vietnamlagades prydligt med eltejp. Nu välte skruvdragaren över glasögonen o knäckte dom rakt av på mitten. Får nog laga detta med transparent tejp så jag ser nåt sen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 399 inlägg
Köp nya 
Vet inte var du bor men har du vägarna förbi Eskilstuna är du välkommen till mig, gissar att det tar ca 37 s på bandslipen med ett 40grit-slipbandC cpalm skrev:
Håller till i Västmanland så det är i krokarna. Tackar för erbjudandet! 37 s på bandet är ungefär vad jag hade tänkt mig och i så fall kan jag lätt tänka mig att göra motsvarande för hand. Men Ola höll ju på i 2 timmar så man undrar ju vad det är för sk*tband som @Daniel_N har på sin maskin?nanowire skrev:
Så grovt band lämnar en, host.., något skrovlig yta så det är nog smart att gå upp till 120 efteråt och sedan ta det sista för hand samtidigt som man kontrollerar flatheten. Gissar att @Daniel_N har ändamålsenliga slipband för trä på sin maskin. På min maskin slipar jag helst inte trä då det kräver rengöring innan nästa slipning av stål för att det inte ska börja brinna.C cpalm skrev: