4 131 160 läst ·
21 108 svar
4131k läst
21,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Dom är nog tre år gamla och har fått betydligt värre smällar utan att gå sönder, hade nog en spricka innan skruvdragaren tog död på dom. Att skalmen knäcks rakt av när de trillar i golvet känns inte heller helt normalt.mattiasp skrev:
Själv använder jag sällan skyddsglasögon vid träarbete. Vid fräsbordet brukar jag dock försöka använda det. Aldrig vid bordssågen, bandsåg eller rikt/planhyvelDennisCA skrev:
Är dock noga att alltid använda dem när jag jobbar med något i metall.
Är jag alldeles för oförsiktig?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 717 inlägg
Var hittar man vettiga skyddsglasögon? Mina är mer skyddsreporförögonen
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Ja definitivt. Går fort att få något i ögat. Inte bara träflisor utan även saker påV vectrex skrev:
Maskinerna kan klart gå sönder. Tex en lossvibrerad klyvkniv som landar i klingan och så skickas det runt små vadsa hårdmetallprojektiler.
Man får nog testa sig fram så att det passar på huvudet och med lurarna. Jag gillar enkla varianter utan justeringar, gummigrejir etc. köper från 3m, kommer ej ihåg vad det heter men de finns bara m mörkblå skalm. Viktigt att de är snabba att taav/på. Aldrig problem m imma. När de är för repiga är det byte som gäller13th Marine skrev:
Dom där används när man bereder hudar. Jag är inte så hemma på det området, har bara sett andra som kan göra det, men de används i alla fall i något moment när insidan av huden ska skrapas ren.ullberg skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Jag har kört med Uvex I-3, tycker de är riktigt sköna, blir inga konstiga brytningar i glasen som det lätt blir med de billigare och så har de många inställningsmöjligheter för att sitta bekvämt. Man glömmer nästan att man har dem på sig.13th Marine skrev:
Tror modellen jag har heter typ AR 9190.888, för det specifika glaset.