Byggahus.se

Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?

1. M
    Anonym
    Strategiskt placerad pappersrulle också... :p

2. bax
    Medlem · Nivå 10
    Idag har jag börjat snickra på den där bänken.

3. B
    Hobbysnickare · Nivå 14
    Är det reklam för MDS som tillverkade/tillverkar högtalare? Den reklamen känns andas inte riktigt 2015.. ;)

Idag har jag inte gjort något förutom att bli lite friskare från min förmodade influensa. Det är ju något av en bedrift det också.

4. SC Aero
    Verktygstokig · Nivå 8
    Stämmer bra det, den har ett antal år på nacken allt.....
    Signerad av systrarna Graaf (y)

Krya på dig :)

• Laddar…
  5. M
    Medlem Nivå 7
    Pysslat lite med en ändträskärbräda. Mest för att köra maskinerna lite.

6. Remne
    Verktygstokig Nivå 9
    då blir knivarna glada....Vilka träslag används??

Här har det blivit en runda i bastun, lite mat och en liten Bowmore som avrundning

7. D09
    Medlem · Nivå 25
    Omgång 2 med magnetfärgen i tösens rum

Börjar förstå varför burkarna inte var så dyra styck :x

8. M
    Medlem Nivå 7
    Tog några bitar jag hade liggande, teak ek och körsbär. Vet inte om de är så lämpliga egentligen.

9. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    Lånat ut en sågmall för täckplatta runt skorstensrör till en granne.
    Det där med med takvinkel osv. alltså, inte helt lätt att lösa på egen hand.

Och hållit en liten lektion i trigonometri, som den gamla folkskollärare och besserwisser jag är :p

10. P-plats
    Medlem · Nivå 15
  11. P
    Medlem · Nivå 14
    Idag har jag surfat runt och kollat priser för att eventuellt tröstköpa Bosch 10,8 volts borstlösa skruvdragare och så småningom multicuttern i samma serie, alternativt deras lilla kantfräs. Och under tiden blir inget alls gjort -- ibland blir jag så trött på mig själv...

Men igår var jag duktig; dammsög HELA verkstan efter att ha kört laminatgolv i kap-/gersågen utan spånuppsamling (grovdammsugaren utlånad och så mycket kan det väl ändå inte skita ner???) i förrgår -- och blev väldigt trött på mig själv igen...

//Ronnie

Redigerat 28 feb 2015 01:58
  12. teed
    Medlem Nivå 8
  13. Ola C
    Medlem · Nivå 23
    Yes, coolt! Det är en speciell känsla att snickra med plankor från träd man själv varit med och fällt.

• Laddar…
  14. P-plats
    Medlem · Nivå 15
    En annan åker bara ner till brädgården MEN det vore något att åka ut på sina marker och hämta hem ett lämpligt utgångsobjekt istället...

15. fremax
    Husägare · Nivå 14