4 136 596 läst ·
21 160 svar
4137k läst
21,2k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Svarar mig själv jag. Då kanske man får de bästa frågorna😉Noramasen skrev:
Limmat ihop bitarna och nu kanske det klarnar vad det är ämnat att bli.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och efter lite hyvling och putsning så fick den en rund form. Och med hyveln åter en planad topp. Okay, lite putsning där också för känslans skull. Hmmm, skulle nog haft en svarv ändå😵💫
Logga in
Skapa konto
Därefter lite fräsning samt kapning med multiverktyget, och vips så blev det en fruktkorg…… eller?
Logga in
Skapa konto
Sätt ut de långt borta.Ossian K Olsson skrev:
Medlem
· Västmanland
· 2 100 inlägg
31 grader i skuggan och 0 m/s 🥵
Kämpat med att demontera en bildörr och få bort sprintarna i gångjärnen från helvetet då dörren saggar och det måste fixas. Noll utrymme för verktyg som man vill använda så det blev handjagat med ett bågfilsblad och borr med flexibel borrförlängare.
En mental breakdown var inte långt borta, det kan jag garantera, men nu är skiten väck och jag sitter under en fläkt med en kall GT inom räckhåll så nu börjar det ordna upp sig.
Kämpat med att demontera en bildörr och få bort sprintarna i gångjärnen från helvetet då dörren saggar och det måste fixas. Noll utrymme för verktyg som man vill använda så det blev handjagat med ett bågfilsblad och borr med flexibel borrförlängare.
En mental breakdown var inte långt borta, det kan jag garantera, men nu är skiten väck och jag sitter under en fläkt med en kall GT inom räckhåll så nu börjar det ordna upp sig.
Vad är det för bil ?? Vanligt problem på Opel förr i tiden som hade en så kallad fjädersprint i gångjärnen, jag har ett specialverktyg för den saken.TorpAnders skrev:
31 grader i skuggan och 0 m/s 🥵
Medlem
· Västmanland
· 2 100 inlägg
Klicka här för att svara