Gamla balkongräcket är nermonterat.
20260710_133725704.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite tvätt och målning av stolpar innan nya sektioner kan börja sättas upp.

• Gilla
Noramasen och 3 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Tog lite rester från golvämne som legat i väntan på att fylla funktion. Och med den lilla bordssågen så åstadkom jag lite småbitar som senare ska bli…….
[bild]
Svarar mig själv jag. Då kanske man får de bästa frågorna😉
Limmat ihop bitarna och nu kanske det klarnar vad det är ämnat att bli.

IMG_3581.jpeg
Skapa konto

Och efter lite hyvling och putsning så fick den en rund form. Och med hyveln åter en planad topp. Okay, lite putsning där också för känslans skull. Hmmm, skulle nog haft en svarv ändå😵‍💫

IMG_3583.jpeg
Skapa konto

Därefter lite fräsning samt kapning med multiverktyget, och vips så blev det en fruktkorg…… eller?

IMG_3587.jpeg
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Dublin och 5 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
[bild]

Igår när jag skulle pyssla på vinden blev jag attackerad av getingar som hade annekterat den!

Idag gick jag till motoffensiv bestyckad med handdammsugaren!

[bild]

Så nu har jag mitt eget getingsamhälle! De ska nu avlivas på ett humant sätt så ingen ska behöva lida.
Sätt ut de långt borta.

Ossian K Olsson
A Alexandra59 skrev:
Sätt ut de långt borta.
Dom dränktes i vatten! Getingar har jag inte så mycket för..

Idag använde jag slippapper, fil, varmluftspistol, bandslip, polertrissa och mitt multiverktyg för att få till det sista på min bälteshållare för just multiverktyget.
20260711_204940132.JPG
Skapa konto

• Gilla
JFrisk och 3 till
  • Laddar…
31 grader i skuggan och 0 m/s 🥵
Kämpat med att demontera en bildörr och få bort sprintarna i gångjärnen från helvetet då dörren saggar och det måste fixas. Noll utrymme för verktyg som man vill använda så det blev handjagat med ett bågfilsblad och borr med flexibel borrförlängare.

En mental breakdown var inte långt borta, det kan jag garantera, men nu är skiten väck och jag sitter under en fläkt med en kall GT inom räckhåll så nu börjar det ordna upp sig.

• Gilla
Tokslut och 6 till
  • Laddar…
Monterade ihop min vedklyv sheppard 760 och verkar fungera bra.Satte inte dit skyddsgallret.

• Skärmbild 2026-07-11 220542.png
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
TorpAnders TorpAnders skrev:
31 grader i skuggan och 0 m/s 🥵
Kämpat med att demontera en bildörr och få bort sprintarna i gångjärnen från helvetet då dörren saggar och det måste fixas. Noll utrymme för verktyg som man vill använda så det blev handjagat med ett bågfilsblad och borr med flexibel borrförlängare.

En mental breakdown var inte långt borta, det kan jag garantera, men nu är skiten väck och jag sitter under en fläkt med en kall GT inom räckhåll så nu börjar det ordna upp sig.
Vad är det för bil ?? Vanligt problem på Opel förr i tiden som hade en så kallad fjädersprint i gångjärnen, jag har ett specialverktyg för den saken.

V växelventil skrev:
Monterade ihop min vedklyv sheppard 760 och verkar fungera bra.Satte inte dit skyddsgallret.
Ha skyddsglasögon på dig. Ibland flyger det flisor...

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Vad är det för bil ?? Vanligt problem på Opel förr i tiden som hade en så kallad fjädersprint i gångjärnen, jag har ett specialverktyg för den saken.
Jeep, och ja det var fjäderpinnar.

TorpAnders TorpAnders skrev:
Jeep, och ja det var fjäderpinnar.
Då ska jag rota fram det nån dag och visa hur det ser ut.

• Gilla
HSP
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.