4 168 827 läst ·
21 428 svar
4169k läst
21,4k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 19 073 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 19 073 inlägg
Snyggt!V Victor.M skrev:Här kommer en liten uppföljning på spånskyddet. Hittills är jag nöjd, det är en märkbar skillnad på miljön i verkstaden. Det tar inte allt men man slipper mycket av det fina dammet och det är nästan inget som flyger mot mig längre.
Som sagt, lösningen är inte min från grunden men jag har ritat upp alla delar så att de passar min bordssåg.
Hur har du löst det med slang till dammsugaren?
Har du någon Y-koppling så du suger damm på två ställen?
Bosch hade ett tillbehör för Y-koppling, slang och en hållare till slangen men den slutade man med innan jag insåg att jag villhövde en sådan och hann köpa en...
Verktygstokig
· Halland
· 8 369 inlägg
Tidigare
Mät, mät, såga
Fan
Igår
Mät, mät, tänk, mät och sen såga.
Vindskivor blir längre än takkanten eftersom de sitter en bit från taket.
Nu slipper jag måla lika mycket fönster- och dörrfoder men måste börja om på knutfodren och mitt relativt torra virke är slut. Tur att knutarna är enklare att måla på plats och att tredje strykningen av hela fasaden i alla fall sker nästa år.
Mät, mät, såga
Fan
Igår
Nu slipper jag måla lika mycket fönster- och dörrfoder men måste börja om på knutfodren och mitt relativt torra virke är slut. Tur att knutarna är enklare att måla på plats och att tredje strykningen av hela fasaden i alla fall sker nästa år.
Kapa på plats så slipper du mäta.Z z_bumbi skrev:Tidigare
Mät, mät, såga
Fan
Igår
Min största win när någon skrev det här till mig för många år sedan. Ena sidan på taket ser lite snett och så en perfekt på andra.
Behövde akut få bort en motor som suttit på en axel i 19 år.
Kollegan har slutat och avdragaren vi använder ligger i den tillbakalämnade bilen i Göteborg 50 mil bort.
Blev till att bygga en av diverse jag hade i bilen.
Kollegan har slutat och avdragaren vi använder ligger i den tillbakalämnade bilen i Göteborg 50 mil bort.
Blev till att bygga en av diverse jag hade i bilen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag grovkapar gärna när jag ändå snedsågar, delvis för att de är lättare att hantera ensam och delvis för att längre brädor sticker ut från carporten under målningen om de inte ska blockera dörren in till garage/verkstad.AXS skrev:
Nu blev två brädor 15 cm för korta (typ) men det är löst.
Jag har en hel hög med spill som går på fågelholkskontot så några till gör inget.