Tanken på semester
IMG_7179.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Semester
IMG_7165.jpeg
Skapa konto
IMG_7167.jpeg
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Hep och 8 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
nanowire nanowire skrev:
Tanken på semester
[bild]

Semester
[bild][bild]
Myggfritt i alla fall! ;)

• Älska
nanowire och 1 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Tanken på semester
[bild]

Semester
[bild][bild]
Det där är jävligt sant, fast tanken på hängmattann har jag slutat med. Det händer ju aldrig, så ingen idé att öda tid på det.

• Gilla
Alltgår
  • Laddar…
tommib
Varför skulle man vilja slösa bort semestern i en hängmatta?

• Gilla
Hep och 7 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Tanken på semester
[bild]

Semester
[bild][bild]
Inte @pacman42 eller @Hep i hängmattan iaf. 😇

FredrikR FredrikR skrev:
Inte @pacman42 eller @Hep i hängmattan iaf. 😇
Nästan samma utsikt som i hängmattan. Ett par 44:or i vila. Jag tog just en ryggpaus efter att ha suttit dubbelvikt och skruvat lådlister.
IMG_8608.jpeg
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Klokt för den som står längre pass än jag. Jag har testat mig fram och hittat min höjd för ”normalarbete”. Ett moxon höjer upp lite vid precisionssågning och när det är dags för stämjärn sitter jag.

Är lyftbordet tillräckligt stabilt? Om det är det - hur jättedyrt var det? Bänken så som den kom är ju pansarstadig. och nu med inpressat skåp blev det betongstabilt.
Hej
Jag köpte ett lite större lyftbord på blocket som var helt nytt men stått några år innan jag köpte det priset var runt 6000:- inklusive moms.
Stabiliteten är helt ok.
Är du åt Växjöhållet så är du välkommen att testa höjning sänkning hur trevligt det är.
Mvh
Jonas

• Gilla
Hep
  • Laddar…
S sweden skrev:
Hej
Jag köpte ett lite större lyftbord på blocket som var helt nytt men stått några år innan jag köpte det priset var runt 6000:- inklusive moms.
Stabiliteten är helt ok.
Är du åt Växjöhållet så är du välkommen att testa höjning sänkning hur trevligt det är.
Mvh
Jonas
Jag kommer gärna förbi på studiebesök, men jag vill helst inte inse att jag just byggt mina lådor i onödan, så jag kanske hellre tittar på andra saker.

• Haha
  • Gilla
nanowire och 3 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Det måste vara ett kylskåp med högt affektionsvärde…

Ser fram emot rapport om utgången; måste säga att jag är gränslöst imponerad! 👍
//Ronnie
Rapport:
Vi kan döda myten att kylskåp ska vändas.

Kylskåpet snurrade 4000 varv under 2,5 dygn, i båda riktningarna. Gjorde ingen skillnad.
Det masserades med tryckluftsmejsel på alla rör för att försöka skaka loss kristallerna. Både före och efter rotationen. Allt hårdare och vårdslösare mot slutet. Ingen skillnad.
En liten elmotor med excenter monterades med slangklämma mot kokarröret och fick vibrera en dag. Oklart hur länge den höll på då motorn skurit när jag kom hem. Inget resultat.
Skåpet är och förblir dött.
Det blir varmt upp till första rörkröken men ammoniak-vattenblandningen cirkulerar inte.

Värde på skåpet? Ett nytt gasolskåp i samma storleksklass går på 15-25 tusen.
Inte riktigt prisvärt för oss som campar så pass lite.
En vanlig kritvit elkyl kostar endast 2,5-4 tusen så det fick bli en sån. Dock kommer jag sakna att husvagnen aldrig mer kommer att vara en totalt tyst plats.

Och så blir det lite meck med elen för att köra på 12v och så anpassa utrymmet i höjd och bredd, försöka få till dörrlås som inte ser allt för tattigt ut mm mm.
Räknar med att kunna köra på batteri ett dygn eller två men aldrig så länge som på gasol.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.