Ossian K Olsson
AEE720C8-5018-4526-8ACE-1CDD68994A9F.gif

Igår när jag skulle pyssla på vinden blev jag attackerad av getingar som hade annekterat den!

Idag gick jag till motoffensiv bestyckad med handdammsugaren!

IMG_6420.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så nu har jag mitt eget getingsamhälle! De ska nu avlivas på ett humant sätt så ingen ska behöva lida.

• Wow
  • Gilla
mexitegel och 4 till
  • Laddar…
20260703_102822.jpg
Skapa konto

Klyvt mdf smygar.
Festool HKC 55 med parallellanslag.

• Gilla
nanowire och 3 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
IMG_6430.jpeg
Skapa konto

Monterat ihop en IKEA-säng.. Ja ni läste rätt, nu måste man till och med montera ihop sängarna från IKEA. De har ju varit försonade från det men inte längre. Jag är tudelad till det. Ser stora fördelar med att man kan köra hem sängen inne i bilen och slippa släp samt jäkla smidigt att bära upp för trappor där det kan vara för trångt.

IMG_6434.jpeg
Skapa konto

Färdig! Enda verktyget man behövde var en skruvmejsel.

Ja, det måste ju smärtat dem oerhört mycket och länge att det fanns en möbel som inte krävde att kunden skruvade ihop den 😂.

Ossian K Olsson
mexitegel mexitegel skrev:
Ja, det måste ju smärtat dem oerhört mycket och länge att det fanns en möbel som inte krävde att kunden skruvade ihop den 😂.
Den stora nackdelen är att resårkärnan nu ligger ovanpå träramen och inte ner innanför träramen. Det gör att nästan 15 cm resår försvinner och det undrar jag främst hur det kommer påverka livslängd och hårdhet.

Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Det gör att nästan 15 cm resår försvinner och det undrar jag främst hur det kommer påverka livslängd och hårdhet.
Jag tror du kommer leva lika länge och hårt oavsett.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
maglin och 4 till
  • Laddar…
Byggt en kylskåpsvändare.

Huruvida det funkar för att återuppliva ett dött absorbtionskylskåp tvistar de lärde om, men jag tänker i alla fall vända det fler gånger än alla andra.

• Gilla
JFrisk och 5 till
  • Laddar…
Inget speciellt idag, haft besök.

XbF1UcLh.jpg
Skapa konto

Men liknande ställen är ju ändå igelkottens naturliga omgivning
1783091213196.png
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Silkesnusa och 12 till
  • Laddar…
Favorit tigern. Behändig till fönsterbytet. 20260703_172409.jpg
Skapa konto

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Cheesen
Inte ofta jag tar fram en skena... Men idag var det enklast och snabbast så... Lillsågen var redan framme och kort skenan var visserligen dammig men hängde på sin plats... Sänksågen då kanske ni undrar... Ja den ligger kvar i sin låda där den legat senaste decenniet... Tror det var 2018 jag använde den senast, det är inte många gånger den är effektiv och lämplig att ta fram.
IMG_20260704_073937126_HDR.jpg
Skapa konto

För övrigt gillar jag lillsågen men visst är det besvärligt när klingan är på fel sida när man ska såga en skiva. Nu fick jag går runt och dra sågen emot mig för att kunna såga vidare med min starka högerarm.

• Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.