4 130 220 läst ·
21 099 svar
4130k läst
21,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 329 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 329 inlägg
Igår när jag skulle pyssla på vinden blev jag attackerad av getingar som hade annekterat den!
Idag gick jag till motoffensiv bestyckad med handdammsugaren!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så nu har jag mitt eget getingsamhälle! De ska nu avlivas på ett humant sätt så ingen ska behöva lida.
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 329 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 329 inlägg
Logga in
Skapa konto
Monterat ihop en IKEA-säng.. Ja ni läste rätt, nu måste man till och med montera ihop sängarna från IKEA. De har ju varit försonade från det men inte längre. Jag är tudelad till det. Ser stora fördelar med att man kan köra hem sängen inne i bilen och slippa släp samt jäkla smidigt att bära upp för trappor där det kan vara för trångt.
Logga in
Skapa konto
Färdig! Enda verktyget man behövde var en skruvmejsel.
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 329 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 329 inlägg
Den stora nackdelen är att resårkärnan nu ligger ovanpå träramen och inte ner innanför träramen. Det gör att nästan 15 cm resår försvinner och det undrar jag främst hur det kommer påverka livslängd och hårdhet.mexitegel skrev:
Inte ofta jag tar fram en skena... Men idag var det enklast och snabbast så... Lillsågen var redan framme och kort skenan var visserligen dammig men hängde på sin plats... Sänksågen då kanske ni undrar... Ja den ligger kvar i sin låda där den legat senaste decenniet... Tror det var 2018 jag använde den senast, det är inte många gånger den är effektiv och lämplig att ta fram.
För övrigt gillar jag lillsågen men visst är det besvärligt när klingan är på fel sida när man ska såga en skiva. Nu fick jag går runt och dra sågen emot mig för att kunna såga vidare med min starka högerarm.
Logga in
Skapa konto
För övrigt gillar jag lillsågen men visst är det besvärligt när klingan är på fel sida när man ska såga en skiva. Nu fick jag går runt och dra sågen emot mig för att kunna såga vidare med min starka högerarm.
Klicka här för att svara