4 130 364 läst ·
21 103 svar
4130k läst
21,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Alla som gissade kattsluss hade rätt.pjgb skrev:
Äldsta kattens chip har glidit iväg och ligger vid skuldran istället för i nacken. Den tjocka dörren i tvättstugan isolerad med någon slags aluminiumkaka verkar blockera signalen utifrån.
Så chipluckan ska flyttas till en tunn kanalplastsluss som jag hoppas inte blockerar signalen.
Chipluckan blir på utloppet till vänster, dumluckan är i husväggen till höger.
Ville ha en vädertålig sluss så det är bara döda material. Blir säkert varmt och gosigt på sommaren men det finns vädringsfunktion på locket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Kvalitetskontroller sker löpande av behörig personal.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Det var faktiskt extremt svårtgissat 😅pjgb skrev:
Alla som gissade kattsluss hade rätt.
Äldsta kattens chip har glidit iväg och ligger vid skuldran istället för i nacken. Den tjocka dörren i tvättstugan isolerad med någon slags aluminiumkaka verkar blockera signalen utifrån.
Så chipluckan ska flyttas till en tunn kanalplastsluss som jag hoppas inte blockerar signalen.
Chipluckan blir på utloppet till vänster, dumluckan är i husväggen till höger.
Ville ha en vädertålig sluss så det är bara döda material. Blir säkert varmt och gosigt på sommaren men det finns vädringsfunktion på locket.
[bild]
[bild]
Kvalitetskontroller sker löpande av behörig personal.
[bild]
Jag har renoverat en gammal radioförstärkare. Pioneer SX-400L Köpte den för 5 euro för några år sen, medveten nåt var fel. Den har legat bortglömd i ett skåp sen dess. Tog ut den nyligen och testade, eftersom jag hittade några högtalare som var gratis (skroten här har en avdelning med grejer folk får ta hem).
Ska bli en verkstadsradioav dessa, klurar på var jag kan få in allt tryckt, mitt garage är så överfullt att väggytan börjar ta slut.
Logga in
Skapa konto
Ska bli en verkstadsradioav dessa, klurar på var jag kan få in allt tryckt, mitt garage är så överfullt att väggytan börjar ta slut.
Har du inte lite plats i taket?DennisCA skrev:
Jag har renoverat en gammal radioförstärkare. Pioneer SX-400L Köpte den för 5 euro för några år sen, medveten nåt var fel. Den har legat bortglömd i ett skåp sen dess. Tog ut den nyligen och testade, eftersom jag hittade några högtalare som var gratis (skroten här har en avdelning med grejer folk får ta hem).
[bild]
Verktygstokig
· Norrbotten
· 892 inlägg
Tagit revansch på fönsterkarmssnickrandet! Den här gången misslyckades jag med att blanda ihop två mått 😎 resten löser målaren! (glad att fönstret sitter otillgängligt på övervåningen i trappen så ingen kan kolla allt för nära på det)
Verktygstokig
· Halland
· 8 318 inlägg
Stora hjul tarvar större hjulhus..
Nya vinkelkapen kom till användning direkt, kapade bort några cm på ena sonens Navara..🫣😎
Kändes fel, men nu är det gjort och det blev bra.
Idag, oljebyte på andra sonens Fas2, som man numera säger om V70 2008-2016.. 🧐
Blev som en ny bil efteråt.. tips från coachen, lita inte fullt ut på digitala nivåvisningen..☝️
Nya vinkelkapen kom till användning direkt, kapade bort några cm på ena sonens Navara..🫣😎
Logga in
Skapa konto
Kändes fel, men nu är det gjort och det blev bra.
Idag, oljebyte på andra sonens Fas2, som man numera säger om V70 2008-2016.. 🧐
Logga in
Skapa konto
Blev som en ny bil efteråt.. tips från coachen, lita inte fullt ut på digitala nivåvisningen..☝️