4 131 705 läst ·
21 112 svar
4132k läst
21,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Bytt trasig cirkpump i garaget.
Gamla Wilon stoppade 15år, tog den enkla vägen och köpte en Biltema, får se hur länge den lever.
Tångnyckeln var nästan för liten, hade jag gillat att VVSa hade jag redan beställt en större men nu velar jag lite.. 🤔😇😂
Gamla Wilon stoppade 15år, tog den enkla vägen och köpte en Biltema, får se hur länge den lever.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Tångnyckeln var nästan för liten, hade jag gillat att VVSa hade jag redan beställt en större men nu velar jag lite.. 🤔😇😂
Dekonstruerat det färdigköpta moxon för att prototypa fram något makalöst. Än så länge är det oklart hur det ska bli och jag är inte säker på om jag förstört för mycket för att återställa det om jag ångrar mig. Spännande.
Logga in
Skapa konto
Pular på med spånsugsrördragning. synd med dörren för dragningens skull, men jag ska montera sugen i taket med cyklon etc. vad det lider, så sista vertikalen före spånsugen är någorlunda tillfällig.
3d printer och Fusion 360 är bra att ha!
3d printer och Fusion 360 är bra att ha!
Jag moxar vidare. Inte klar än, så jag har inte testat eller fotat skarpa sinkningar. Blir det så bra som jag hoppas får jag återkomma med det.
Bytt ut trädelarna så nu går det att sinka 45 cm breda och 3,5 cm tjocka ämnen, vilket får räcka. Äkta biltemagummiduk för att hålla fast utan våld. På baksidan en stadig platta med ett gäng multifunktionella spår. En liten träbit för att få första ämnet lagom högt och lodrätt och i nästa steg en större träbit som tillsammans med en tving gör överföringen av mått till andra ämnet nästan idiotsäkert. Åtminstone stabilt. I teorin i alla fall. Jag återkommer som sagt. Eller så är det här det sista ni ser av experimentet.
Bytt ut trädelarna så nu går det att sinka 45 cm breda och 3,5 cm tjocka ämnen, vilket får räcka. Äkta biltemagummiduk för att hålla fast utan våld. På baksidan en stadig platta med ett gäng multifunktionella spår. En liten träbit för att få första ämnet lagom högt och lodrätt och i nästa steg en större träbit som tillsammans med en tving gör överföringen av mått till andra ämnet nästan idiotsäkert. Åtminstone stabilt. I teorin i alla fall. Jag återkommer som sagt. Eller så är det här det sista ni ser av experimentet.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ser väl genomtänkt ut. Eventuellt lite för väl i någon del. Men flera av dina finesser verkar riktigt smidiga 😊Hep skrev:
Jag moxar vidare. Inte klar än, så jag har inte testat eller fotat skarpa sinkningar. Blir det så bra som jag hoppas får jag återkomma med det.
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]