tveksamt tveksamt skrev:
Nåt sånt typ: [länk]
Det är samma storlek som jag har, dock har mina bara 0-1-2 som effektlägen. Och så var de loppisfynd... (NiB)

• Gilla
tveksamt
  • Laddar…
Blev upprustning av ena bänken. Börjar tröttna på de verktygs tyngda väggarna. Är i valet och kvalet kring dessa men tills rätt lösning uppenbarar sig så får det va. Känns ju lite som en snickarbod iaf.

• Verkstad med arbetsbänk i trä, omgiven av organiserade verktyg som hänger på väggarna, inklusive borrar, skruvmejslar och sågar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
P-plats och 9 till
  • Laddar…
Bytt trasig cirkpump i garaget.
Gamla Wilon stoppade 15år, tog den enkla vägen och köpte en Biltema, får se hur länge den lever.
En cirkulationspump från Biltema installerad i ett rörsystem med kopparrör i ett garage.
Skapa konto
Cirkulationspump från Biltema och en tångnyckel ligger på ett garagegolv.
Skapa konto

Tångnyckeln var nästan för liten, hade jag gillat att VVSa hade jag redan beställt en större men nu velar jag lite.. 🤔😇😂

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 7 till
  • Laddar…
Dekonstruerat det färdigköpta moxon för att prototypa fram något makalöst. Än så länge är det oklart hur det ska bli och jag är inte säker på om jag förstört för mycket för att återställa det om jag ångrar mig. Spännande.
Trädelar och tvingar på en arbetsbänk, del av ett pågående byggprojekt med sönderdemonterade komponenter för prototypering.
Skapa konto

• Gilla
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
”Det går hit, det går dit, det går runt en liten bit
Och den startar på ett kick, det är en makalös manick”…….
Överraskad emoji med stora ögon och öppen mun.
Skapa konto

• Älska
mexitegel
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
hade jag gillat att VVSa hade jag redan beställt en större men nu velar jag lite
Om du någonsin ska gilla det är rätt verktyg en förutsättning. Sluta vela! 😉👍🎁

• Gilla
  • Älska
Putte G... och 4 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Om du någonsin ska gilla det är rätt verktyg en förutsättning. Sluta vela! 😉👍🎁
Jag har en rörtång på runt metern men inte gillar jag vvs för det.

• Haha
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
Z z_bumbi skrev:
Jag har en rörtång på runt metern men inte gillar jag vvs för det.
Köp en större. Vissa individer kräver högre dos än andra. 😉😂

• Gilla
  • Haha
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
Pular på med spånsugsrördragning. synd med dörren för dragningens skull, men jag ska montera sugen i taket med cyklon etc. vad det lider, så sista vertikalen före spånsugen är någorlunda tillfällig.
3d printer och Fusion 360 är bra att ha!

• Spånsugssystem med metallrör och väggfästen i ett arbetsrum, del av ett pågående installationsprojekt för dammhantering.
    Skapa konto
  • Ett spånsugsrör monterat mot taket med rördelar och hållare, del av ett temporärt system för spånuppsamling.
    Skapa konto
  • Spånsugsrör draget över en dörr i verkstad, fäst vid taket och väggen. Verktyg och arbetsytor syns runt omkring.
    Skapa konto
  • Gilla
Tule54 och 18 till
  • Laddar…
Jag moxar vidare. Inte klar än, så jag har inte testat eller fotat skarpa sinkningar. Blir det så bra som jag hoppas får jag återkomma med det.

Bytt ut trädelarna så nu går det att sinka 45 cm breda och 3,5 cm tjocka ämnen, vilket får räcka. Äkta biltemagummiduk för att hålla fast utan våld. På baksidan en stadig platta med ett gäng multifunktionella spår. En liten träbit för att få första ämnet lagom högt och lodrätt och i nästa steg en större träbit som tillsammans med en tving gör överföringen av mått till andra ämnet nästan idiotsäkert. Åtminstone stabilt. I teorin i alla fall. Jag återkommer som sagt. Eller så är det här det sista ni ser av experimentet.

Träbearbetningsverktyg med justerbar skruvtving och handtag, omgiven av verktyg på en arbetsbänk i en verkstadsmiljö.
Skapa konto

Träbitar fixerade i en träjigg med metallspår för sinkning, omgivna av verktyg på ett arbetsbord i trä.
Skapa konto

Hand håller på trädetaljer i ett pågående snickeriprojekt för sinkning, med fokus på justering av höjd och lod för exakt måttöverföring.
Skapa konto

Träarbete i verkstad med en tving som håller fast en träbit på en arbetsbänk, omgiven av verktyg och trädelar i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
jackt och 11 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Jag moxar vidare. Inte klar än, så jag har inte testat eller fotat skarpa sinkningar. Blir det så bra som jag hoppas får jag återkomma med det.

Bytt ut trädelarna så nu går det att sinka 45 cm breda och 3,5 cm tjocka ämnen, vilket får räcka. Äkta biltemagummiduk för att hålla fast utan våld. På baksidan en stadig platta med ett gäng multifunktionella spår. En liten träbit för att få första ämnet lagom högt och lodrätt och i nästa steg en större träbit som tillsammans med en tving gör överföringen av mått till andra ämnet nästan idiotsäkert. Åtminstone stabilt. I teorin i alla fall. Jag återkommer som sagt. Eller så är det här det sista ni ser av experimentet.

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]
Ser väl genomtänkt ut. Eventuellt lite för väl i någon del. Men flera av dina finesser verkar riktigt smidiga 😊

• Haha
Hep
  • Laddar…
Befriade Jula från en borrhammare model större. Nu jäklar ska det spräckas sten.

Inleder året med att fortsatt bringa ordning. Nu är installations el katalogiserad och genomgången. Fortsättning följer..

God fortsättning!

• Verkstadsskåp med handverktyg på dörren, hyllor med plastkorgar och lådor, samt en kartong märkt "Overall". Dammsugare syns delvis till höger.
    Skapa konto
  • Gilla
Tule54 och 8 till
  • Laddar…
Skottat gård, skottat tälttak, skottat gång till bastun, vedbon och hönsen och gjort hundpromenadspår i skogen.
Snöskoter parkerad vid en röd byggnad, omgiven av snö, efter snöröjning och vinteraktiviteter.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
Byggprojekt av en bänk/skåp i en verkstad med olika verktyg och material på bänken.
Skapa konto

Bygger en bänk/skåp i syfte att få lite ordning i verkstaden

• Gilla
Tule54 och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.