3 941 557 läst ·
20 126 svar
3942k läst
20,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Ja, kommer eventuellt plugga. Skivan var rätt så böjd varför jag skruvade väldigt tätt. Beroende på hur jag använder den kan jag bara ta bort någon skruv om den är i vägen tönker jag.nanowire skrev:
Om du tänker efter före varje gång är inte skruvarna något problem. Det är just ”varje gång” som är problemet..T Trafikverket1 skrev:
Allvetare
· The Great North
· 1 154 inlägg
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 995 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 995 inlägg
Var hög tid att byta ut denna spång - ej impregnerat virke nära mark höll ca 10år, får se hur länge den nya (impregnerade) håller
Har även grävt provgropar för nytt avlopp i helgen. I ena kom jag efter bara 50 cm till berg så får kanske tänka om placeringen…
/U
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har även grävt provgropar för nytt avlopp i helgen. I ena kom jag efter bara 50 cm till berg så får kanske tänka om placeringen…
/U
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 1 962 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 1 962 inlägg
Logga in
Skapa konto
Idag har jag lyxat till det för mig! Jag orkade verkligen inte böket med att köra iväg för att byta till sommardäck på däckfirma. Så jag tog nöddomkraften och ett fälgkors och bytte hemma. 25 minuter senare var jag klar och sommardansskorna var på!
Stulen idé/design av @TriNitro 🙏
Men jag gissar han sett det nånstans för när den fiskande sonen kom ut i garaget sa han direkt, "gör du en spöhållare?" 😍
Ska limmas, målas och skruvas upp i taket under veckan.
18V fräsen känns riktigt trevlig så här långt.
Men jag gissar han sett det nånstans för när den fiskande sonen kom ut i garaget sa han direkt, "gör du en spöhållare?" 😍
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ska limmas, målas och skruvas upp i taket under veckan.
18V fräsen känns riktigt trevlig så här långt.
Gjorde detsamma men lyxade till det med att använda batteridriven mutterdragare. Svor ett par gånger över att jag inte orkat köpa en rejäl domkraft men det funkar ändå förvånansvärt bra med dem lilla som följde med bilen.Ossian K Olsson skrev:
Sågat och knuffat. Nu ska det bara demonteras till bärbara bitar och köras till tippen.
Om kommunen inte hörde av sig i dag med att något var knas med rivnings- eller bygglov skulle jag få sätta igång. Bilden är tagen en halvtimme efter kommunens kontorstid tog slut. Bara lite småfix kvar nu innan nya snickeriet är på plats och redo…
Om kommunen inte hörde av sig i dag med att något var knas med rivnings- eller bygglov skulle jag få sätta igång. Bilden är tagen en halvtimme efter kommunens kontorstid tog slut. Bara lite småfix kvar nu innan nya snickeriet är på plats och redo…
Logga in
Skapa konto
Kom hem från jobbet 21:30 och tack vare en klantig kund så behövde vi akut en specialhylsa till en kabelgenomföring.
Lokala Ahlsell, 1500:- för en Bacho 55mm hylsa.
Slipa fas på kanten för att inte krocka med en svets på insidan av chassit, kapa och svetsa dit pinnen från en gammal Biltema pumptving.
Svetsen står inbökad bland massa bråte så jag kom inte åt att öka strömmen, batterierna i svetshjälmen var slut så det blev till att blunda och köra
Verktyg, sladdvinkelslipen med lamellskiva och batterimaskinen med kapskiva.
Tanken var att svarva ner ytterdiametern och fasa båda ändar så man får två vinklar att dra mot eftersom det är trångt både till höger, vänster, bredvid och överallt annat man kan tänka sig. Men akut tidsbrist...
Lokala Ahlsell, 1500:- för en Bacho 55mm hylsa.
Slipa fas på kanten för att inte krocka med en svets på insidan av chassit, kapa och svetsa dit pinnen från en gammal Biltema pumptving.
Svetsen står inbökad bland massa bråte så jag kom inte åt att öka strömmen, batterierna i svetshjälmen var slut så det blev till att blunda och köra
Verktyg, sladdvinkelslipen med lamellskiva och batterimaskinen med kapskiva.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tanken var att svarva ner ytterdiametern och fasa båda ändar så man får två vinklar att dra mot eftersom det är trångt både till höger, vänster, bredvid och överallt annat man kan tänka sig. Men akut tidsbrist...
Jo men visst är det så! Riktigt tjusigtFredrikR skrev:
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 1 962 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 1 962 inlägg