nanowire nanowire skrev:
Tex mässing. Men det enklaste, om du nu skulle vilja ändra, är nog att skruva ur varannan skruv och ersätta med limmad plug. Och sedan skruva ur resten.
Ja, kommer eventuellt plugga. Skivan var rätt så böjd varför jag skruvade väldigt tätt. Beroende på hur jag använder den kan jag bara ta bort någon skruv om den är i vägen tönker jag.

T Trafikverket1 skrev:
Ja, kommer eventuellt plugga. Skivan var rätt så böjd varför jag skruvade väldigt tätt. Beroende på hur jag använder den kan jag bara ta bort någon skruv om den är i vägen tönker jag.
Om du tänker efter före varje gång är inte skruvarna något problem. Det är just ”varje gång” som är problemet..

• Gilla
pfb och 1 till
  • Laddar…
Jag och grabben har skruvat lite olika.
Jag faktiska saker
Grabben lite mer allt han kommer åt 🤣

/Jocce

• Älska
  • Gilla
FreQa och 12 till
  • Laddar…
När man väl har en så är det är förvånansvärt många problem där Domino visar sig vara lösningen. Ett gammalt dörrkarm med träkil och synligt isoleringsmaterial, del av en renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En dominojigg och en träplanka på en arbetsbänk i ett renoveringsprojekt, med verktyg från Festool och Metabo.
Skapa konto

• Gilla
Dan_Johansson och 8 till
  • Laddar…
Bilar mur. Lite som när man startar motorsågen och letar efter allt på sin tomt man kan kapa letar jag nu saker att bila bort. Är inte den där fula betongtröskeln lite ful? Brrrrr!!! Borta!

• Verktyg för att bila betong, inklusive borrmaskin och skottkärra, på grusgång bredvid svart fasad.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Dan_Johansson och 9 till
  • Laddar…
ullberg
Var hög tid att byta ut denna spång - ej impregnerat virke nära mark höll ca 10år, får se hur länge den nya (impregnerade) håller
Bygge av ny spång med verktyg och material på plats. Ny impregnerad träbrygga ska ersätta gammal, sliten spång nära mark.
Skapa konto

Har även grävt provgropar för nytt avlopp i helgen. I ena kom jag efter bara 50 cm till berg så får kanske tänka om placeringen…

/U

• Gilla
Dan_Johansson och 3 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
Bil lyft på nöddomkraft på stenlagd uppfart med ett fälgkors och ett hjulbalkverktyg vid sidan av, redo för däckbyte.
Skapa konto

Idag har jag lyxat till det för mig! Jag orkade verkligen inte böket med att köra iväg för att byta till sommardäck på däckfirma. Så jag tog nöddomkraften och ett fälgkors och bytte hemma. 25 minuter senare var jag klar och sommardansskorna var på!

• Gilla
Tule54 och 7 till
  • Laddar…
Stulen idé/design av @TriNitro 🙏

Men jag gissar han sett det nånstans för när den fiskande sonen kom ut i garaget sa han direkt, "gör du en spöhållare?" 😍

Spöhållare under konstruktion i trä med hål och urtag, omgiven av verktyg på arbetsbänk i ett garage.
Skapa konto
Verkstadsyta med verktyg och trädelar för att bygga en spöhållare, inklusive fräs och borrar, på ett bord i garaget.
Skapa konto

Ska limmas, målas och skruvas upp i taket under veckan.
18V fräsen känns riktigt trevlig så här långt.

• Gilla
saiter och 9 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
[bild]

Idag har jag lyxat till det för mig! Jag orkade verkligen inte böket med att köra iväg för att byta till sommardäck på däckfirma. Så jag tog nöddomkraften och ett fälgkors och bytte hemma. 25 minuter senare var jag klar och sommardansskorna var på!
Gjorde detsamma men lyxade till det med att använda batteridriven mutterdragare. Svor ett par gånger över att jag inte orkat köpa en rejäl domkraft men det funkar ändå förvånansvärt bra med dem lilla som följde med bilen.

• Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
Sågat och knuffat. Nu ska det bara demonteras till bärbara bitar och köras till tippen.

Om kommunen inte hörde av sig i dag med att något var knas med rivnings- eller bygglov skulle jag få sätta igång. Bilden är tagen en halvtimme efter kommunens kontorstid tog slut. Bara lite småfix kvar nu innan nya snickeriet är på plats och redo…
Rivet trätak ligger på marken framför ett delvis nedmonterat skjul, med gröna träd i bakgrunden, redo för bortforsling.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
ivp och 18 till
  • Laddar…
T
Lite småfix... 🤣

Kom hem från jobbet 21:30 och tack vare en klantig kund så behövde vi akut en specialhylsa till en kabelgenomföring.
Lokala Ahlsell, 1500:- för en Bacho 55mm hylsa.

Slipa fas på kanten för att inte krocka med en svets på insidan av chassit, kapa och svetsa dit pinnen från en gammal Biltema pumptving.

Svetsen står inbökad bland massa bråte så jag kom inte åt att öka strömmen, batterierna i svetshjälmen var slut så det blev till att blunda och köra

Verktyg, sladdvinkelslipen med lamellskiva och batterimaskinen med kapskiva.
Kraftig, modifierad Bacho 55mm hylsa med svetsad pinne, liggande på en träbit i en verkstadsmiljö.
Skapa konto
Två metallhylsor, en modifierad med svets- och slipmärken, ligger på en träyta. Den vänstra är fäst vid ett handtag.
Skapa konto
Modifierad 55mm Bacho hylsa med svetsad pinne för kabelgenomföring, liggande på en träyta.
Skapa konto
Två vinkelslipar, en med sladd och en batteridriven, ligger på en arbetsbänk i en verkstad omgiven av olika verktyg och material.
Skapa konto

Tanken var att svarva ner ytterdiametern och fasa båda ändar så man får två vinklar att dra mot eftersom det är trångt både till höger, vänster, bredvid och överallt annat man kan tänka sig. Men akut tidsbrist...

• Gilla
cpalm och 10 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Stulen idé/design av @TriNitro 🙏

Men jag gissar han sett det nånstans för när den fiskande sonen kom ut i garaget sa han direkt, "gör du en spöhållare?" 😍

[bild][bild]

Ska limmas, målas och skruvas upp i taket under veckan.
18V fräsen känns riktigt trevlig så här långt.
Jo men visst är det så! Riktigt tjusigt :)

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Bra jobb ska man spara på sägs det. Nu är ytan täckt men får ligga och torka ett tag. Leran under är väldigt mjuk så lastaren gick igenom duken på inte mindre än två ställen idag. [bild]
Idag blev det leverans och utläggning av bärlager. Leverans och utläggning av bärlager på en öppen yta med en traktor och en bil i bakgrunden, omgivet av gröna fält och träd.
Skapa konto
Bilden visar en nyutlagd yta med bärlager framför en grönskande trädgård och bostadshus i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Rickard.lj och 5 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
P Prodigys skrev:
Idag blev det leverans och utläggning av bärlager. [bild][bild]

Har också lagt ut och jämnat till stenmaterial idag, fast än i mindre skala!

Sonen utnyttjades som vikt och han fick betalt i glass!

• Gilla
  • Älska
Peter_Bromma och 13 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.