Lampan ger ljus till grund stickning OCH är i vägen för allt annat.
Löst problemet tillsvidare...

• Gilla
Johan? och 10 till
  • Laddar…
Använde däckmaskin och balanseringsmaskin för att få på nya däck till Teslan.
Har länge funderat på en ny däckmaskin med hjälparmar, men dom små Tesla däcken gick rätt bra ändå.
Audin med 275/25R20 är betydligt knepigare och kräver en del våld.
Fyra högblank aluminiumfälgar med däck, staplade i två par, på ett garagegolv bredvid en motorcykel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
ullberg
  • Laddar…
S
Rqpport från datasnickaren.

Formatering av kopplade fönsterbågar och fräsning för beslag. Långsidorna är vinklade 6 grader.

Låg modell.

Fönsterbåge på arbetsbänk i verkstad, gjord av ljust trä med frästa öppningar för beslag, omgiven av verktyg och utrustning från Holzher.
Skapa konto

Hög modell.

Bearbetning av fönsterbågar i trä med fräsmaskin för beslag och gångjärn, bågarna har vinklade långsidor.
Skapa konto
P

Fals för kopplingsgångjärn.

Träram under bearbetning med fräs och sågspån synliga. Formatering och fräsning av fönsterbåge för kopplingsgångjärn.
Skapa konto

Fräsning för gångjärn.

Fönsterbågar i trä bearbetas med fräs på verkstad, fästade med klämmor på en arbetsbänk, synligt sågspån och arbetsutrustning i bakgrunden.
Skapa konto

Innerbågar utan spröjs.

Fönsterbåge i trä under bearbetning i en fräs, med fokus på fräsverktyget och arbetsområdet i en verkstadsmiljö.
Skapa konto

Beslagen.

Metallgångjärn och beslag ligger på ett bord, redo för montering i fönsterprojekt. Verktyg syns i bakgrunden.
Skapa konto

Skärmbild av CNC-programvarans gränssnitt som visar tekniska data och en 3D-modell av en fönsterbåge med maskinspecifikationer och kod.
Skapa konto

Kolla vad snabbt och lätt det ser ut.

Hemma på kvällen så la jag stenplattor. Skönt med lite kontrast.

Gångväg under konstruktion med stenplattor på grus. Några plattor är redan lagda, medan andra ligger staplade bredvid.
Skapa konto

• Fönsterbåge i trä under bearbetning, med spår för beslag, fastspänd i en snickerimaskin i verkstadsmiljö.
    Skapa konto
  • Träbearbetning med fräs för kopplingsgångjärn på fönsterbåge, synlig spåra och beslag.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Tule54 och 15 till
  • Laddar…
Hand som håller två hjulbultar med verktyg i bakgrunden i garage.
Skapa konto

Tog idag bort djävulens påfund så nu finns dessa aldrig mer inom vår familj💪. Aktuellt verktyg skymtas i bakgrunden..

• Gilla
RoTe och 4 till
  • Laddar…
Har hänt några gånger att en gnagare tagit sig in. Irriterat mig på att de röjer runt i IKEAs lådor som jag har i köket innan de faller offer för fällorna. Det har varje gång tvingat mig kassera allt ätbart som varit där.

Gjorde därför en speciallåda till pasta.
Spillbitar av björkplyfa 9mm. Botten och avdelare 4mm.
Specialbyggd förvaringslåda för pasta gjord av björkplyfa med avdelare för olika pastasorter, designad för att hålla möss borta.
Skapa konto

Inmätt för att gå in med några millimeters marginal. Nu fylld med Strozzapreti för sju dagar och spagetti för femton. Lasagneplattor i hörnet. Inte bestämt vad sista skall fyllas med. Lite bröd där så länge. Fylld ända upp ryms pasta för halvannan månad.
Specialbyggd pastalåda av björkplyfa med avdelare, fylld med olika sorters pasta: strozzapreti, spaghetti och lasagneplattor, förvaras i en kökslåda.
Skapa konto

Locket är en för en gångs skull rak bit 4mm björkplyfa. Är rätt säker på att mössen hålls ute om de inte får flera dygn på sig att gnaga hål.
Trälåda av björkplyfa i kökslåda, omgiven av pastaförpackningar. Lådan används för att skydda pasta från gnagare.
Skapa konto

Mvh Findus

• Gilla
Tule54 och 8 till
  • Laddar…
Dratt om takavvattning en till vattentunnor a. Bara att hänga om rännan på bortsidan och vänta på regnet
Nytt takavvattningssystem leder till svarta täckta vattentunnor bredvid en röd byggnad med plåttak. En stege står lutad mot väggen.
Skapa konto

• Gilla
CocaColisten och 2 till
  • Laddar…
S
Ett fönster är inåtgående.

Ett fönster träkarm under konstruktion, placerat på arbetsbänk med klämmor i en verkstadsmiljö.
Skapa konto

Träram i tillverkning, fönsterkonstruktion på arbetsbänk med metallklämmor i verkstadsmiljö.
Skapa konto

Träram i tillverkning för fönster eller altandörrar, med synliga sammansättningar och verktyg i bakgrunden.
Skapa konto

Träbåge i byggprocess, verktyg och träbitar i bakgrunden.
Skapa konto

Avslutade projektet med altandörrarna.
Inåtgående fönster utan glas monterat på en arbetsbänk i en verkstadsmiljö.
Skapa konto

• Gilla
kashieda och 11 till
  • Laddar…
Fick en stund över, funderade över vilket av alla behov och pågående projekt som skulle få fokus. Tänkte att tvätta av och ställa undan vintercykeln var ett väldefinierat och snabbt projekt.

Upptäckte att kedjan såg lite sliten ut, bara byta, är väl ändå standardservice. Visade sig att även, inte helt oväntat, kassetten var slut, lika bra att byta då också. Insåg då att även lagren var slut. Genast lite besvärligare och kommer till delar jag inte hade hemma. Drygt. Istället för ett snabbt projekt att städa undan blev det ett pågående skrymmande projekt till.
Cykelreparationsverktyg och delar på gräsmatta, inklusive en Shimano kassett, kedja, verktyg och lager.
Skapa konto

Slitna cykelkomponenter, inklusive ett lager och axel, fotograferade på marken bland gräs och jord.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Testarn och 6 till
  • Laddar…
Borrat, borrat och borrat.

Arbetsbord med många borrade hål, verktyg och material runtom.
Skapa konto

• Gilla
kashieda och 16 till
  • Laddar…
J JFrisk skrev:
Fick en stund över, funderade över vilket av alla behov och pågående projekt som skulle få fokus. Tänkte att tvätta av och ställa undan vintercykeln var ett väldefinierat och snabbt projekt.

Upptäckte att kedjan såg lite sliten ut, bara byta, är väl ändå standardservice. Visade sig att även, inte helt oväntat, kassetten var slut, lika bra att byta då också. Insåg då att även lagren var slut. Genast lite besvärligare och kommer till delar jag inte hade hemma. Drygt. Istället för ett snabbt projekt att städa undan blev det ett pågående skrymmande projekt till.
[bild]

[bild]
Ska försöka mig på det där själv efter helgen, blir första gången för min del, men det borde man väl kunna klara av tycker jag.

• Gilla
JFrisk
  • Laddar…
T Trafikverket1 skrev:
Borrat, borrat och borrat.

[bild]
Den ser fin ut. Den riskerar också bli dyr med alla de skruvskallarna.

• Gilla
Trafikverket1
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Den ser fin ut. Den riskerar också bli dyr med alla de skruvskallarna.
På det här bordet tänkte jag ha ett dedikerat sågspår så jag hoppas inte det. Men min vana trogen kommer jag definitivt ha sönder en och annan klinga när man "bara ska kapa något snabbt".

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
T Trafikverket1 skrev:
På det här bordet tänkte jag ha ett dedikerat sågspår så jag hoppas inte det. Men min vana trogen kommer jag definitivt ha sönder en och annan klinga när man "bara ska kapa något snabbt".
Har du övervägt mjukare skruv?

F fiskbuggaren skrev:
Har du övervägt mjukare skruv?
Mjukare skruv? 🤔

T Trafikverket1 skrev:
Mjukare skruv? 🤔
Tex mässing. Men det enklaste, om du nu skulle vilja ändra, är nog att skruva ur varannan skruv och ersätta med limmad plug. Och sedan skruva ur resten.

• Gilla
Trafikverket1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.