Rengöring av dieselpartikelfilter med avfettning. Pumpa igenom ett par timmar så kanske jag slipper den stora räkningen för en ny (begagnad)...

• Rengöring av dieselpartikelfilter i en verkstad med avfettning och pump. Filter placerat över en balja för att spara kostnader.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
slugger och 1 till
  • Laddar…
Fixat tvättmaskinen nu så att den inte läcker! Bytt gummibäljen som var boven och tvättat.👌12 år är endå helt acceptabelt och när det gäller reservdelar till Bosch helt ok. Rabatt om man är medlem också så helt ok i pris. 🙂

• Gummibälg till tvättmaskin i kartong, utbytt för att förhindra läckage.
    Skapa konto
  • Öppen tvättmaskin med fokus på den utbytta gummibälgen som löste läckageproblemet. Maskindelarna är synliga och visar en fixeringsprocess.
    Skapa konto
  • Öppen lucka till en tvättmaskin, där den nybytta gummibäljen och insidan av trumman syns.
    Skapa konto
  • Gilla
13th Marine och 6 till
  • Laddar…
U
S sinuslinus skrev:
Det är G-kod i grunden med hjälpmedel i form av makron och så.
Maskinen är 13 år gammal tror jag så till nya maskiner är det modernare program. Maskinen klarar det mesta förutom femaxliga friformskörningar för då behöver man köpa till dyr programvara.

Vi programmerar direkt i maskinen, väldigt lite Cam men det är mest för att programmet är rätt begränsat. Caddar vid behov i ett annat program och sen till cam.

Så här ser gränssnittet ut.
Det blir några rader…

[video][bild][bild][bild]
Smidigt med att anropa massa cykel operationer, blir ju väldigt snabb jobbat fast att det är handknackat och sjukt avis att du får ratta en sån på dagarna och speciellt bearbeta trä ❤️

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Bytt drivrem på den gamla tvättmaskinen som följde med huset.
Det var nödvändigt. Den nya rymdes med marginal inuti den gamla.
Gammal drivrem från en Asko W6444 tvättmaskin ligger ovanpå maskinen efter byte.
Skapa konto

Nu kanske den håller ett tag till. En Asko W6444 som enligt mina googlingar borde vara ungefär 17 år gammal.
Öppen baksida av en tvättmaskin Asko W6444 med synlig drivrem och trumma.
Skapa konto

• Gilla
Kretikos och 5 till
  • Laddar…
J
Använt dator, lödkolv, voltmeter för några av prototyperna för fukt/temp-övervakning.

Dvs gjort om arduino/esphome-kod tills det funkade men framförallt använt voltmeter och USB-mikroskop för att mycket långsamt lista ut vad som är SDA,SCL,5V och jord på den helt omärkta SHT31-sensorn.

• Elektroniska komponenter, kablar och sensorer för koppling och övervakning av fukt och temperatur med hjälp av Arduino och ESPHome.
    Skapa konto
  • Gilla
kashieda och 6 till
  • Laddar…
Jag vill ju ha en badstege till båten.
Första steget är ju att göra en repstege, då har man åtminstone något.

Har ju en del ytterpanel kvar så gjorde några 40 cm breda bitar som jag målade med guldockra linoljefärg.

Ska använda 12 mm rep och göra knutar under varje steg tänkte jag.

• Gula träplankor ligger på marken bredvid ett bord, förberett som steg till en repstege. En pensel ligger bredvid.
    Skapa konto
  • Flera träbitar målade med guldockra linoljefärg ligger på en bänk bredvid en blå presenning. Verktyg och en kabel syns på marken.
    Skapa konto
  • Träbitar på en träbänk med borrade hål, en orange såg och en blå presenning i bakgrunden, för projekt repstege till båt.
    Skapa konto
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
S
J Jernhand skrev:
Jag vill ju ha en badstege till båten.
Första steget är ju att göra en repstege, då har man åtminstone något.

Har ju en del ytterpanel kvar så gjorde några 40 cm breda bitar som jag målade med guldockra linoljefärg.

Ska använda 12 mm rep och göra knutar under varje steg tänkte jag.
Sätt en tyngd i botten, annars flyter den lite knäppt

• Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
Smutsiga FTX-filter på ett bord, några mindre och ett särskilt dammigt som har sugit luft från gatan.
Skapa konto

Bytt filter i FTX-aggregaten! Känns som att det var på tiden..

De små är uteluftsfilter. Det som är mest skitet är det som suger luft från det hållet gatan är.

• Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Sonen ville bygga en trädkoja, vilket är en plan för våren/sommaren, men eftersom material saknas för tillfället blev det en robot av spillbitar istället.
En robot byggd av träspillbitar och en tennisboll står på en stenlagd uteplats framför ett träfärgat hus.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
-druvan och 9 till
  • Laddar…
Färdigställde min första möbel idag, byggd av formplyfa för att det var de enda raka skivorna i det lokala byggvaruhuset.
Dekorplast och mässingsprofiler på utsidan, ben från Clas Ohlson.

• Möbel byggd av formplyfa med en vinylspelare ovanpå, dekorerad med dekorplast och mässingsprofiler. Hyllan har en förstärkare och skivförvaring.
    Skapa konto
  • Gilla
galento och 22 till
  • Laddar…
Första steget i prototypandet av världens mest överarbetade spagettiburk. Fortsättning följer.

Trästycke med metallskruvar, del av prototyp för spagettiburk.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
Kretikos och 4 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Första steget i prototypandet av världens mest överarbetade spagettiburk. Fortsättning följer.

[bild]
Ja du, nu har du fångat åtminstone mitt intresse måste jag säga! 😆

När kommer fortsättningen?
//Ronnie

• Gilla
Hep
  • Laddar…
Sådär. Nu har jag testat om min idé med magneterna fungerar för att lösa en av tre nödvändiga egenskaper för en spagettiburk, och de kunde de.

• Gilla
  • Haha
Kretikos och 6 till
  • Laddar…
Ser fram emot att slås med häpnad över en smart portionsinställning med vredet.

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
?

Kvinna överväldigas av mängden pasta och försöker äta direkt ur knippet medan hon står i ett kök.
Skapa konto

• Haha
  • Älska
  • Gilla
joakimbrodd och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.