3 945 038 läst ·
20 153 svar
3945k läst
20,2k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Önskar att jag hade en maskin som vässar 500 stycken blompinnar..
Funderar allvarligt att sätta in resursperson a la 5 åring, han sitter ändå och surar över att jag tog hans pennvässare.
Blompinnarna skall vässas, sprutmålas och på toppen skall en liten "griffeltavla" fästas, allt för att göra tanten glad.
Funderar allvarligt att sätta in resursperson a la 5 åring, han sitter ändå och surar över att jag tog hans pennvässare.
Blompinnarna skall vässas, sprutmålas och på toppen skall en liten "griffeltavla" fästas, allt för att göra tanten glad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västerbotten
· 132 inlägg
Nja, driver inte handelsträdgård, driver mig till vansinne....mattiasp skrev:
Allvarligt, vi har ett stort odlingsintresse båda två, det är dags snart att förså, sedan har vi pinnarna i landen, växthusen, odlingslådorna mm mm, vi har ganska många sorter och det är kul att ha det fint samtidigt, runt 300 pinnar behöver vi själva, resten kommer att ges bort.
Mvh P-A
Nu har jag ingen bestämmanderätt, enbart att lyda order om jag vill sova varmt på natten, pinnarna skall fasas av och därmed basta. Efter många år i tron att jag bestämmer så kom det som en kalldusch, jag har inget att säga till om!Ola C skrev:
Jo det har jag, jag får bestämma när jag gör dem klara, först då får jag sova på övervåningen igen....
Det kan tyckas hårt men vi lever i en diktatur, i alla fall i min familj, matriarkatet viker sig aldrig för arbetarna....
Vid närmare eftertanke så är hon inte så hemsk (det sista skrev jag bara för att gardera mig om hon ser mitt inlägg)
Klart att min älskling ska få vad hon vill ha..
Har ni vägarna förbi, ta med en pennvässare så bjuder jag på kaffe.
Mvh P-A
"Allt som skrivs på nätet är sant"
Jösses vad okunniga forummedlemmar det finns, tror jag måste ta kontakt med en moderator som ger dem en åthutning.Daniel_N skrev:
Nej, för att vara allvarlig, det är bara om det estetiska, inget funktionellt det handlar om.
Mvh P-A
Idag fick jag lite ledig tid, så jag gick till jobbet
Lägenhetsboende gör att jag inte har någon egen verkstad i vardagen, men 5 min gång till detta hobbyrum och nästan inga kolleger som utnyttjar det gör livet mer uthärdligt.
Logga in
Skapa konto
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Ni får ge Pagno lite respit!Ola C skrev:
Pagno är just inne på ett stort skärbrädesprojekt som han säkert kommer att redovisa här,
samtidigt med sagoläsning för barnen och att få ihop till el- och vattenräkningen.
Livet är inte alltid lätt skall ni veta
Gott Slut alla!
Här är det handarbete för fullt, försöker öva upp mig inför den riktiga lådan och nu gör jag en i samma storlek som genrep.
Det känns som att fogarna börjar bli tighta och fina nu efter 10-12 fogar, det är sannerligen inte helt lätt.
Logga in
Skapa konto
Det känns som att fogarna börjar bli tighta och fina nu efter 10-12 fogar, det är sannerligen inte helt lätt.