Hej! Bor i en 60-talsvilla på två våningar, varav nedersta våningen är större och har låglutande papptak över sig. Från andra våningen sträcker sig en terass ut över delar av detta tak. Går i planerna att bygga ut denna terass, men sitter två små huvar som i så fall är i vägen.
Någon vet vad dessa har för funktion? Den ena är över vardagsrummet på nedervåningen och bör absolut inte vara någon frånluft där ifrån. Andra är ovanför garage/pannrum ungefär tror jag.
När jag lyfter ”taken” på huvarna så ser det ut att vara ganska rejält blockerat, så oklart om dessa är i bruk.
Någon som vet vad huvarna har för funktion? Kan det vara för att ventilera någon luftspalt under det platta taket möjligen? Går dessa att flytta eller ta bort?
Tack!
Någon vet vad dessa har för funktion? Den ena är över vardagsrummet på nedervåningen och bör absolut inte vara någon frånluft där ifrån. Andra är ovanför garage/pannrum ungefär tror jag.
När jag lyfter ”taken” på huvarna så ser det ut att vara ganska rejält blockerat, så oklart om dessa är i bruk.
Någon som vet vad huvarna har för funktion? Kan det vara för att ventilera någon luftspalt under det platta taket möjligen? Går dessa att flytta eller ta bort?
Tack!
Du kan ju kapa ned dem en bit och lägga en luftig huv över, men det finns garanterat regler för hur mycket de skall sticka upp. Jag googlade på olika modeller och de verkar alla vara lika höga ungefär.
Klicka här för att svara