Vi har satt ny fasad och nu efteråt har vi upptäckt att när vi trodde att vi köpt vind dukså var det istället fiberduk.
Så nu har vi fiber duk under halva fasaden mot isoleringen och resten vindpapp.
Vad händer ?Måste vi ta ner plankorna och sätta riktigt vindpapp eller går det att ha ändå? :-/
 
Isoleringen fungerar sämre då det iaf teoretiskt blir större luftomsättning genom isoleringen. Vindduken sitter där den sitter (och är vindtät) för att förhindra luftrörelser i isoleringen.

Om du ringer till Paroc, Isover eller någon av isoleringsfabrikanterna så kan dom nog hjälpa dig att bedömma situationen. Själv skulle jag nog ha svårt att förmå mig att riva ner fasaden och börja om igen.... Det är bättre att bita i det sura äpplet och göra ett inlägg här:

http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=thread_deleted4
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.