L lbgu skrev:
Jag antar att systemet överlever ett strömavbrott, så av den anledningen borde det ju vara ofarligt att bryta strömmen till den för att kontrollera din elförbrukning. Enda gången det finns risker är väl om det är minusgrader och man har avstängt så länge att det börjar frysa.
Vi har många strömavbrott här, flera timmar oftast :/ och det startar upp av sig själv sedan..

Glömde säga.. att anläggningen har också en värmekulvert in i vårt bostadshus.. husgrund (jordstampat golv på den halvan).. där det sitter en fläkt.. som antagligen ska hålla grunden smått uppvärmd? alt ventilera den..

Vi har ingen aning om hur den funkar.. och så vitt vi vet är den avstängd.. (har som sagt frågat flera rörmokare o andra hantverkare som varit här.. men ingen har kunna kommit på/förklarat .. de delarna vi själva inte har listat ut).

IGÅR..
Så var maken ner i tvättstugan för första gången på en vecka (jag har inte heller varit där - tack o lov haha..) och det är ju i samma utrymme som utrustningen står i..

Han nämnde att det var jättevarmt därnere.. (betänk att det ändå varit snö o minusgrader i skåne.. inte igår.. men innan).. och han tyckte tanken var väldigt varm..

Den ska ju vara varm.. men den är ju också isolerad.. vi har ju funderat på den där värmepatronen..

Rummet har också golvvärme från solpanelerna.. men sist skruvade jag ner den rejält.. 10 grader kanske eller nått (om jag inte rent av satte noll)..

Så inget vatten i den där tanken rör sig just nu.. och har inte gjort sedan augusti typ..

Hmm.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.