Jag skulle hemskt gärna vilja ha den här mosaiken i ett av våra badrum (kanske i duschen?!) och jag hade tänkt mig att kombinera med vitt kakel och klinkers som ser ut som kalksten. Frågan är dock om vitt kakel är det bästa alternativet till denna mosaik eller om det finns något bättre alternativ?! Vad hade ni valt?

• mosaik till badrum2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vitt funkar till allt. Sen har jag aldrig varit förtjust i kakel-imitationer av natursten men är ju helt en smaksak.
Min favoritplatta är vit 25x40cm, enkel och snygg och funkar till det mesta =)

Stockholmare skrev:
Vitt funkar till allt. Sen har jag aldrig varit förtjust i kakel-imitationer av natursten men är ju helt en smaksak.
Min favoritplatta är vit 25x40cm, enkel och snygg och funkar till det mesta =)
Tack! Kan inte annat än att instämma i att riktig natursten så klart är det bästa men vi vill verkligen ha något riktigt "tåligt" på golvet och jag tror att klinkers är tål tuffa tag lite bättre än natursten...

Svårt att veta för en bild ger inte riktigt rättvisa åt kakel/klinker men vitt funkar ju till allt som Stockholmare helt riktigt skrivit redan. Är mosaiken glas som reflekterar ljuset bara eller finns färgerna som syns på bilderna i plattorna "på riktigt"?
Finns färgerna så kan man plocka upp vilken som helst av dom på väggen också, personligen skulle jag föredra enstaka dekorplattor och resten vitt i så fall men hur mycket färg man tål är individuellt.
Vi la matta orange klinker 35x25 på golvet, i duschen la vi 10x10 gråa ur samma färgskala som dom orange och på väggen vita blanka 20x20 med dekorplattor som har orange fyrkanter på det vita.

Men är ytan glas/grå så som flera av plattorna på bilden vet jag inte riktigt vad man skulle välja, inte min favoritplatta direkt :) men grått och vitt förmodligen och låta textilier och ev inredning stå för färgerna.

Jan-Å skrev:
Svårt att veta för en bild ger inte riktigt rättvisa åt kakel/klinker men vitt funkar ju till allt som Stockholmare helt riktigt skrivit redan. Är mosaiken glas som reflekterar ljuset bara eller finns färgerna som syns på bilderna i plattorna "på riktigt"?
Finns färgerna så kan man plocka upp vilken som helst av dom på väggen också, personligen skulle jag föredra enstaka dekorplattor och resten vitt i så fall men hur mycket färg man tål är individuellt.
Vi la matta orange klinker 35x25 på golvet, i duschen la vi 10x10 gråa ur samma färgskala som dom orange och på väggen vita blanka 20x20 med dekorplattor som har orange fyrkanter på det vita.

Men är ytan glas/grå så som flera av plattorna på bilden vet jag inte riktigt vad man skulle välja, inte min favoritplatta direkt :) men grått och vitt förmodligen och låta textilier och ev inredning stå för färgerna.
Mosaiken är av glas och den ser nästan ut som en isbit (den är inte "grön" alls men övriga färger finns där).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.