Hej! Håller på med en grusad uteplats kring en L-formad odlingslåda. Längs en del av ytan är det en liten slänt med ca 40 cm nivåskillnad och runtom är gräsmatta. Jag behöver en lösning hur jag ska göra med slänten. Vill inte gärna behöva gräva ut hela gräsmattan för att jämna till samma nivå så det ser naturligt ut. Som ni ser är det berg nära inunder och kan nog inte slå ner några pålar för stöttning om man skulle stöttat med tryckat. Min bästa lösning än så länge är att jämna till kanske i 45 graders lutning och sedan lägga större natursten längs med på en markduk. Lantlig miljö men vill inte att det ska se tafatt ut… hur hade ni tänkt?

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Hade nog inte tänkt så mycket alls. Släntat till kanten mot gräset lite. Markduk på jorden (men inte slänten) och sedan grus runt odlingslådan. Resten tager Moder Natur hand om.
Ett och annat trappsteg lite här och där skulle förstås vara snyggt. Gjut i betong på hälleberget.
Ett och annat trappsteg lite här och där skulle förstås vara snyggt. Gjut i betong på hälleberget.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vilken värmelösning för garage med lägenhet ovanpå
Värme allmänt -
Renovera tak - vilken lösning för gesimsränna?
Tak & Vind -
Vilken lösning är bäst för hus som står tomt?
Villalarm & Hemautomation -
Vilken lösning - fuktstyrd "central" frånluftsfläkt?
Ventilation -
Vilken taklösning hade ni valt
Utbyggnad och tillbyggnad