Vi har tagit ner flera stora träd på fritidshuset (skogstomt) och vi har fått mer sol vilket vad syftet med fällningen Nu ser dock baksidan ut som ett kalhygge.
Tar gärna emot tips på vad vi nu kan göra med tomten så att den ser lite trevligare ut.
Tar gärna emot tips på vad vi nu kan göra med tomten så att den ser lite trevligare ut.
Tack för svar men vi har redan blåbärsris så det räcker och vill helst inte ha en ren skogstomt längre. Att ta hit en grävare och anlägga en gräsmatta är dock inte heller aktuellt just nu.Jonatan79 skrev:
Någon mellanting hade varit optimalt (ex mossa istället för blåbärsris). Plantera buskar, stubbfräsning, mm?
En vacker tomt som kan bli en fin trädgård om ni tar tillvara det som tomten erbjuder. En plats för surjordsväxter som Rhododendron, ljung, Hosta, små barrväxter, Magnolior m.m. Med fokus på växter som är vackra hela säsongen (inte på en kort blomning) kan man skapa en rogivande miljö, mossa och sten är viktiga inslag.
Jag skickar med några bilder från min egen skogsträdgård, finns det intresse så fråga.
Jag skickar med några bilder från min egen skogsträdgård, finns det intresse så fråga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, är skönt att gå på och passar väl in i miljön. Håller fint i ungefär tre säsonger, sedan får man fylla på.
Klicka här för att svara



