IMG_8125.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Du ger då inte mycket info om vad du vill? Du kommer få många svar som inte har relevans med frågan, du får skriva vad du ska göra?
Men jag säger anlägga gräsmatta, köp någon kubik matjord och gräsfrön.

Golvet var superfint i huset som är byggt -71. Det låg heltäckningsmatta och ovanpå det ett laminatgolv. Asbestprover togs innan vi rev ut.

Villan används som fritidshus när vi är klar.
Ideer;
1. Skrapa bort värsta limmet och måla med rätt färg och en stor ikeamatta som andas? Billigast alternativ kanske

2. Heltäckningsmatta som andas, gärna plattor man kan byta ut om det blir fläckar (tonåring som lär fika, smink mm) Hittar inget när jag söker på nätet… beige med lite längre lugg, ngn som kan tipsa vart jag kan finna?

Lilla hallen som är en del får skiffergolv men orkar inte lägga det i hela. Hela huset är renoveringsobjekt och nu vill jag helst bara göra ngt enkelt och vila över sommaren…

Funkar mina ideer eller annat förslag?

Redigerat:
O ollo skrev:
Du ger då inte mycket info om vad du vill? Du kommer få många svar som inte har relevans med frågan, du får skriva vad du ska göra?
Men jag säger anlägga gräsmatta, köp någon kubik matjord och gräsfrön.
Hann inte skriva klart 😆

L LeSnow skrev:
Hann inte skriva klart 😆
Haha, då förstår jag 😁
Är det oisolerad platta på mark så är det vettigt med något som andas.
Finns många heltäckningsmattor som andas idag, du får kolla med de som säljer golv, mattor de har säkert koll.

• Gilla
LeSnow
  • Laddar…
C
Börja med att undersöka om golvet är isolerat utan tillskjutande fukt (enklast kanske genom en fuktmätning, ett oisolerat golv är konstant fuktmättat). I så fall behöver du inte avgränsa dig till alternativ som tål tillskjutande fukt.

• Gilla
LeSnow
  • Laddar…
janwide
Vi la balkongmatta på vårat källargolv. Finns i grönt, svart och grått och kanske fler färger. Både andas och är trevligt att gå på.

• Gilla
LeSnow
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Börja med att undersöka om golvet är isolerat utan tillskjutande fukt (enklast kanske genom en fuktmätning, ett oisolerat golv är konstant fuktmättat). I så fall behöver du inte avgränsa dig till alternativ som tål tillskjutande fukt.
Hm, vet inte om det är isolerat. I nästa rum som är megastort ligger en vinylmatta som ser ut som korkgolv (tarkett) och den har inte bubblat eller släppt. Källaren är ovanligt fin och torr. Men kanske säkrast med ngt som andas?

O ollo skrev:
Haha, då förstår jag 😁
Är det oisolerad platta på mark så är det vettigt med något som andas.
Finns många heltäckningsmattor som andas idag, du får kolla med de som säljer golv, mattor de har säkert koll.
Hittade några billiga på bauhaus. Om jag väljer längre lugg så kanske inte limresterna känns av ens.

C
L LeSnow skrev:
Hm, vet inte om det är isolerat.
Bilden ger magkänslan att det är isolerat och byggt för att inredas. Tänker att nu är ett bra tillfälle att ta reda på hur det är utfört. Visst, det skadar så klart aldrig att välja material som "andas", även om ett oisolerat golv mot mark kräver mer än så.

C cpalm skrev:
Bilden ger magkänslan att det är isolerat och byggt för att inredas. Tänker att nu är ett bra tillfälle att ta reda på hur det är utfört. Visst, det skadar så klart aldrig att välja material som "andas", även om ett oisolerat golv mot mark kräver mer än så.
Hur kollar jag det?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.