Hade en fundering som någon här kanske kan ge lite tips på. Renoverar ett badrum på ca 4 kvadrat på 2:a våning med träbjälklag.

Befintliga golvet består av 22mm spån skiva med ytterligare en 12mm spånskiva på den. Anledningen är att när det byggdes (-88) så har dom bara lagt utjämningsmassa under badkaret och sedan jämnat ut med en 12mm spån i resten av rummet. Sparade säkert flera kronor på det...

Eftersom man ändå ska byta golvbrunn så tänkte jag först ta bort den tunna spånskivan och sedan ta bort den gamla massan på ngt sätt. Upptäckte nu att spånskivan är limmad!

Funderar på om man istället kan lägga våtrumsskiva uppe på allt och slippa förstöra halva huset. 22mms spånskivan fortsätter nämligen in i rummen bredvid. :confused:

Går det att lägga skiva uppe på detta och det blir bra?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.