En liten undran som jag har egen teori om, men vill gärna få input.
Det ska bytas vattenmätare i vårt hus från 62. Montören tror att det är asbest i en rörböj och vill ha hit en saneringsfirma. Tanken är att kapa två rör som ses på bilderna. I min värld är han i så fall inte i närheten av ev asbest.Är det något problem att skala isoleringen två dec under kröken? Råd tack!
Det ska bytas vattenmätare i vårt hus från 62. Montören tror att det är asbest i en rörböj och vill ha hit en saneringsfirma. Tanken är att kapa två rör som ses på bilderna. I min värld är han i så fall inte i närheten av ev asbest.Är det något problem att skala isoleringen två dec under kröken? Råd tack!
Medlem
· Västernorrland
· 12 011 inlägg
Det finns en tråd om detta redan.........vill de sig illa så slutar det med att du ska visa papper på att du har anlitat någon som sanerat och är de riktigt griniga så kanske du inte ens får nån att göra det delvis heller. Är nog allt eller inget som gäller.
Mitt förslag är att du själv karvar bort isoleringen det handlar om och snyggar till och sen ringer nån annan som får titta på det från ruta ett utan isolering.
Mitt förslag är att du själv karvar bort isoleringen det handlar om och snyggar till och sen ringer nån annan som får titta på det från ruta ett utan isolering.
Du har rätt! Finns ingen asbets där rören skall kapas!P Per Reinerstam skrev:En liten undran som jag har egen teori om, men vill gärna få input.
Det ska bytas vattenmätare i vårt hus från 62. Montören tror att det är asbest i en rörböj och vill ha hit en saneringsfirma. Tanken är att kapa två rör som ses på bilderna. I min värld är han i så fall inte i närheten av ev asbest.Är det något problem att skala isoleringen två dec under kröken? Råd tack!
Klicka här för att svara

