1 438 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Vad gör man nu då?
Borrade i en innervägg där det GARANTERAT inte kunde finnas varken vattenledningar eller el, menmenmenmen....
:
:
:-[ :-[

Upptäckte också att den äldre stommen i huset är knuttimrad....20cm stockar..och dessa kablar gick mitt inne i väggen.
Fram med motorsågen lr?
Upptäckte också att den äldre stommen i huset är knuttimrad....20cm stockar..och dessa kablar gick mitt inne i väggen.
Fram med motorsågen lr?
Spännande värre. 
Gick det någon säkring eller dog något när du borrade? Svårt att bedömma vad detta är. Har du tur så kan det ju vara något som inte används längre. mer otur är det om det används ibland så säkringen inte gick nu utan ligger och gnistrar där inne. :-/
Kan du inte med 100% säkerhet svara på vad detta är så kanske det är bra läge att slå av huvudströmbrytaren och ringa efter elfirma.
Gick det någon säkring eller dog något när du borrade? Svårt att bedömma vad detta är. Har du tur så kan det ju vara något som inte används längre. mer otur är det om det används ibland så säkringen inte gick nu utan ligger och gnistrar där inne. :-/
Kan du inte med 100% säkerhet svara på vad detta är så kanske det är bra läge att slå av huvudströmbrytaren och ringa efter elfirma.
Dotern klagade på att det blev mörkt i hennes rum...
...läge för elektriker, nja. Jag klippte den avborrade kabeln vid centralen. Vore jobbigt med glödbrand inne i väggen...Jag har redan dragit om den mesta elen i huset, men det är en del mest tygklätt kvar inne i väggarna. Läge att slutföra nu tror jag. Det får bli en del synlig kulo.
Om jag hade låtit elektriker göra allt hade det gått på hundratusentals kronor. Nu har de gjort det viktigaste, centralbyte, golvvärme och sånt, och det har väl gått på 25' hittills.
Om jag hade låtit elektriker göra allt hade det gått på hundratusentals kronor. Nu har de gjort det viktigaste, centralbyte, golvvärme och sånt, och det har väl gått på 25' hittills.
Låt dem isolationsmäta allt sen så är du rätt garderad. Det är rätt avslöjande om där är skador på kablar.
/Kent
/Kent
Klicka här för att svara