1 534 läst ·
22 svar
2k läst
22 svar
Vad gör man åt det här?
Hmm...undrar om det var ett välmenande råd till TS som även funderade runt att bygga en liten inbyggnad runt istället. Tänk om man eventuellt måste borra för en plugg eller så då... 🤔J jonaserik skrev:
(Ja det var ytterligare ett "icke-konstruktiva" inlägg men jag kunde inte låta bli...)
V varpan1 skrev:
A avh67f skrev:
Redigerat:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 844 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 844 inlägg
Är gångjärnen så spröda lär hela elskåpet vara sprött och bör bytas. Vad är det för märke egentligen?
Jag trodde det berodde på att något slagit i dörren och knäckt gångjärnen.
Bra ABS-plast håller många, många årtionden utan att bli sprött om det är rätt tillverkat. Tänk LEGO.
Jag trodde det berodde på att något slagit i dörren och knäckt gångjärnen.
Bra ABS-plast håller många, många årtionden utan att bli sprött om det är rätt tillverkat. Tänk LEGO.
Jag säger inte att hela är sprött. Gångjärnen som sitter från fabrik är inte gångjärn, utan bara en rak plastbit som är tunnare på mitten där den ska böjas, och ska tydligen klara av att böjas fram och tillbaka utan att gå av. 20 år höll det ungefär.MultiMan skrev:
Om de varit en standardkapsling av något känt fabrikat hade det inte varit något problem att hitta reservdelar. "Vasanorm" är något billigt fabrikat som säkert ändrar underleverantör och utseende lite då och då.V varpan1 skrev:
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Här var faktiskt en tråd för några år sedan, problemet var att olika säkringar i centralen löste ut lite slumpartat. Visade sig att katten gillade att ligga ovanpå elcentralen, och när den hoppade upp så sprätte den med baktassarna mot säkringarna.Magnus E K skrev:
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Kom tydligen ihåg fel om färdriktningen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden