Vad gör jag åt detta 😵‍💫?

• IMG_3586.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_3585.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M
Dränerar källargrunden

Har du stuprör som slutar nära källarvägg?

M Modski skrev:
Dränerar källargrunden
Är dränerat för 2 år sedan

F fribygg skrev:
Har du stuprör som slutar nära källarvägg?
Nej har så dom går ut åtminstone 1,5 meter

Vad är det för årtal på källaren? Gissar att den är av äldre modell så du inte har någon isolering under plattan och att det är sulan som ligger mot mark och drar vatten.

Purre
Vad är det vi tittar på förutom någon puts-liknande material? Är det golv, väggar. tak? Är det gammalt eller har det kommit senaste halvåret? exakt vad är det du vill att vi ska säga vad det är och vad man gör åt det? Vad finns på andra sidan? Är det ett uppvärmt utrymme eller ett utan värme?

Du får nog komma med mer information om du vill kunna få svar.

• Gilla
DiscoDuck och 1 till
  • Laddar…
Purre Purre skrev:
Vad är det vi tittar på förutom någon puts-liknande material? Är det golv, väggar. tak? Är det gammalt eller har det kommit senaste halvåret? exakt vad är det du vill att vi ska säga vad det är och vad man gör åt det? Vad finns på andra sidan? Är det ett uppvärmt utrymme eller ett utan värme?

Du får nog komma med mer information om du vill kunna få svar.
Det är ett golv i min källare.. har ett element i rummet och 2 fönster med spaltventiler

Centano Centano skrev:
Vad är det för årtal på källaren? Gissar att den är av äldre modell så du inte har någon isolering under plattan och att det är sulan som ligger mot mark och drar vatten.
Huset är byggt 1951

sebbe_j sebbe_j skrev:
Är dränerat för 2 år sedan
Ligger dräneringen lägre än grundsulan?

F fribygg skrev:
Ligger dräneringen lägre än grundsulan?
Yepp de gör den.. tror de kan vara att fukten trycker upp under plattan.. behöver man vara orolig?

Om källaren används som källare tycker jag inte du behöver vara orolig, kåken har ju klarat de första 75 åren skapligt vad jag förstår och borde klara minst lika länge till om du ser till att taket är tätt.

F fribygg skrev:
Om källaren används som källare tycker jag inte du behöver vara orolig, kåken har ju klarat de första 75 åren skapligt vad jag förstår och borde klara minst lika länge till om du ser till att taket är tätt.
Källaren är en källare och har bara bergvärmepumpen och tvätt stugan där nere, men vill ju dock ha det fräscht och slippa problem.

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.