Klipp av piggarna på luckan, köp ett par gångjärn på varuhuset ( kan vara lite långa bäst och breda ) tejpa/fäst upp luckan så den sitter rätt. limma gångjärnen ( pass på så dom viker åt rätt håll ) med kontaktlim, Karlssons är bra då den är vit genomskinlig, den vanliga är gul. När det torkat, så lägger du på ett lite extra lager i hålen och på kanterna, så håller det bättre.
EDIT Dom åste sitta exakt med mitten i springan mellan lucka och cental. kanske limma dom på luckan först.
EDIT Dom åste sitta exakt med mitten i springan mellan lucka och cental. kanske limma dom på luckan först.
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "kontaktlim"
Kontaktlim
Kontaktlim är ett kraftfullt, snabbverkande lim som är utformat för att permanent binda samman en mängd olika material, inklusive laminat, fanér, läder, kork, papper, plywood, tyg och många typer av plast. Det är mycket effektivt för
Läs mer
Lite käckt med dörr för man kommer inte åt några säkringar med en dörr framförMagnus E K skrev:
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 612 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 612 inlägg
Ok. Ja med en massa kläder (eller busig katt) i närheten kan jag se poängen med dörr.V varpan1 skrev:
Tänk på att risk finns att borra eller skruva i ledningarna om de är infällda i väggen. Elcentralen är annars ok utan dörren. Allt är beröringsskyddat och säkert som det är.V varpan1 skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 2 471 inlägg
Luckan ser ut att väga nästan noll och det lär vara sällan den behöver öppnas. Jag hade satt den på plats med några små remsor eltejp. Lagom stabilt och lagom lätt att ta bort vid behov.
Men om önskemålet är att det inte ska synas så borde faktiskt kontorstejp kunna räcka. Om man tar en av bra kvalitet. Då kommer den inte heller att gulna eller kleta med tiden. Vik en minimal flärp i kanten för att ha något att ta den dag luckan behöver öppnas.
Klistra gångjärn tror jag är pilligt att få helt rakt och svårt att ändra om det inte blir bra?
Men om önskemålet är att det inte ska synas så borde faktiskt kontorstejp kunna räcka. Om man tar en av bra kvalitet. Då kommer den inte heller att gulna eller kleta med tiden. Vik en minimal flärp i kanten för att ha något att ta den dag luckan behöver öppnas.
Klistra gångjärn tror jag är pilligt att få helt rakt och svårt att ändra om det inte blir bra?
Produkter som diskuteras: "eltejp"
Eltejp
Eltejp, även känd som isoleringstejp, är ett tryckkänsligt tejp som används för att isolera elektriska ledningar och andra material som leder elektricitet. Den har en rad egenskaper som gör den idealisk för användning inom elinstallation
Läs mer