Hej! Jag flyttade in i en hyfsat ny hyresrätt för några månader sedan där det inte fanns någon diskmaskin. Däremot så va det draget för diskmaskin. Nu när jag köpte en ny diskmaskin helt själv så insåg jag att det va väldigt oklart för mig vart slangen till avloppet ska gå.
Jag har tolkat det som att den ska sättas på någon av dessa delar (se bild) men båda delarna har liksom inget hål för att ta emot avloppet. Har jag satt den fel eller ska jag liksom göra hål på något sätt? Hur gör jag detta isåfall?
Jag har tolkat det som att den ska sättas på någon av dessa delar (se bild) men båda delarna har liksom inget hål för att ta emot avloppet. Har jag satt den fel eller ska jag liksom göra hål på något sätt? Hur gör jag detta isåfall?
Bara för att förtydliga: det fanns ingen gammal slang då det inte fanns någon diskmaskin innan. Den slangen du ser på bilden är slangen från den diskmaskin jag håller på att dra in nu. Ville bara visa vart jag trodde att den skulle sitta. Vilket var rätt ställe då antar jag? Eller? Spelar det någon roll vilken av rördelarna den sitter på? Ska det sitta i den som slangen sitter på just nu eller den till vänster?Stefan N skrev:
Du skär bort översta delen, under den lilla plattan, med en vass kniv så att det blir en öppning. Sen fäster du slangen med en slangklämma. Du bör ha fått med en klämma med diskmaskinen? Spelar ingen roll vilken av anslutningarna du väljer. Dra fram lite mer slang om det går och fäst upp den på väggen så att du inte får en så skarp böj på slangen.
Försök få till en snällare böj (större radie) på slangen, t.ex. fästa en slanghållare i bakväggen. Risk att slangen knickar och då kommer diskmaskinen att stanna och klaga.
Du har vattenanslutningen längst till vänster, men det har du väl redan räknat ut.
Du har vattenanslutningen längst till vänster, men det har du väl redan räknat ut.
Tack så jättemycket! Då vet jag hur jag ska gå till väga.🙂🙏J jalmars skrev:Du skär bort översta delen, under den lilla plattan, med en vass kniv så att det blir en öppning. Sen fäster du slangen med en slangklämma. Du bör ha fått med en klämma med diskmaskinen? Spelar ingen roll vilken av anslutningarna du väljer. Dra fram lite mer slang om det går och fäst upp den på väggen så att du inte får en så skarp böj på slangen.
Stort tack! Ser till att fixa detta.U UffeH skrev:
Yes vattenanslutningen hade jag listat ut. Men jag tar emot alla tips och information jag kan få.😅 Kan nog inte bli för mycket i mitt fall.
Klicka här för att svara