Planerar att sätta upp lite kameror runt om fastigheten. Fasaden är putsad och har luftspalt bakom. Så det borde vara enkelt att få upp en kabel bakom. Vad jag kan se så går träribborna lodrätt uppåt. Så det borde inte ta stop.
Om man gör hål för att få igenom en nätverkskabel till kameran, vad bör man täta med?
Nått mer man bör tänka på?
Bifogar bilder:
Om man gör hål för att få igenom en nätverkskabel till kameran, vad bör man täta med?
Nått mer man bör tänka på?
Bifogar bilder:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ska du få kabeln i luftspalten? Helst vill du testa först att det är som du tror. Annars får du borra ett hål på chans och se om du får ut en kabel uppifrån och ner. Att kolla nerifrån och upp kan bli trixigt om du inte har något bra att peta med. En tumstock kan du testa med.
Täta hålet gör du med vanlig byggfog för utomhusbruk i lämplig färg.
Tack. Ska jag försöka skicka upp en kamera bakom och kika. Så det inte sitter nån vågrät regel där jag tänkt dra kabeln.Totte_S skrev:
Ska du få kabeln i luftspalten? Helst vill du testa först att det är som du tror. Annars får du borra ett hål på chans och se om du får ut en kabel uppifrån och ner. Att kolla nerifrån och upp kan bli trixigt om du inte har något bra att peta med. En tumstock kan du testa med.
Tätningen blir bakom fästet så mest viktigt att den blir rätt än vilken färg. Sikaflex verkar vara lämpligt har jag läst?
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 497 inlägg
Ska du inte ha kamerorna sitta högt upp? Kanske bättre att dra upp kablage på vinden inomhus, borra sedan snett upp från fasaden till vinden
jag har ett annat system jag redan börjat på. Så håller mig till det. Sen känns kabel mer safe än wifi. Men det är en annan diskussion 😊C Cissisv skrev:
Klicka här för att svara