Jag svarade dig efter som du hänvisade till en beskrivning som inte överensstämmer med frågeställningen.

Jag har för mig att jag sett någon firma som rengjorde kassetter invändigt. Men de måste ändå monteras ur. Den vanliga lösningen är att byta kassetter, eller hela fönster.

• Gilla
Henkepen
  • Laddar…
TEkman TEkman skrev:
Och för att ingen Messerschmidt ska få vatten på sin kvarn så kommer här en länk till SP som förklarar att de har bytt namn till "Sveriges Tekniska Forskningsinstitut"
[länk]
IMOMHO
Heter det inte Rise numera?

• Haha
  • Gilla
Mr.fluff och 2 till
  • Laddar…
P
Så beroende på hur gamla fönsterna är:
1. Leta upp kvitto och garantivillkoren
2. Kontakta firman som monterade dem
3. Reklamera till dem

Om ingen garanti
1. Kontakta 1-2 glasmästare för offert
2. Beställ och invänta resultat.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Nissens
TEkman TEkman skrev:
Ignorera vad alla skrivit tidigare. Lyssna i stället på vad "vi i villas" expert och SP säger och reklamera. Jag länkar och klistrar in vad han skrivit.
[länk]

Vill någon invända så rikta ert missnöje och åsikter till Statens Provningsantalt och Vi i villa,
Hur kan du vara så självsäker när ditt råd inte ens gäller fönstret TS har! :rofl::crysmile:

• Gilla
  • Haha
Henkepen och 2 till
  • Laddar…
Nissens
D Daniel 109 skrev:
Jag svarade dig efter som du hänvisade till en beskrivning som inte överensstämmer med frågeställningen.

Jag har för mig att jag sett någon firma som rengjorde kassetter invändigt. Men de måste ändå monteras ur. Den vanliga lösningen är att byta kassetter, eller hela fönster.
Vanligtvis har de en isolerande gas mellan rutorna, så det är inte så enkelt som att bara göra rent…

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.