1 955 läst ·
18 svar
2k läst
18 svar
Vad gör jag åt ev råtthål i plåt vid fasaden?
Jo, problemet är att det är svårt att med 100% säkerhet säga vad det är vi ser på bilderna.C Ciff skrev:
För mig ser det ut som en dåligt utförd dränering enligt isodrän-metoden, och där har du ju facit i Isodräns monteringsanvisning hur det skall se ut. Men vem vet, det kanske är någon specialare med något annat syfte, så en syn på plats och ett utlåtande av kunnig en fackman är nog ingen dum idé.
Förståeligt, bilderna är inga vidare för att se detta. Var initiallt ute efter råd om hur jag kan hantera hålet råttan grävt, men den eventuellt felaktiga dräneringen är ju självklart också intressant och något att undersöka vidare något jag inte tänkt på innan annat än att det inte ser ut som att listen tätar mot väggen som den skall.C cpalm skrev:Jo, problemet är att det är svårt att med 100% säkerhet säga vad det är vi ser på bilderna.
För mig ser det ut som en dåligt utförd dränering enligt isodrän-metoden, och där har du ju facit i Isodräns monteringsanvisning hur det skall se ut. Men vem vet, det kanske är någon specialare med något annat syfte, så en syn på plats och ett utlåtande av kunnig en fackman är nog ingen dum idé.
Gjort!C cpalm skrev:
Jag tror nästa steg blir att jag undersöker vad det är för isoleringssystem, det ser onekligen ut som isodrän. Kanske kontakta fackman och reda ut om större ingrepp som att kapa skivor och sänka listen under jord behövs, eller om det rentav räcker att täta om med tex https://markgrossen.se/dranering/is...UganPNBWAT9Z3_bdfg9Quyk-Tdzo5nHTTHExe789WLgMD och nya fästskruv. Tack för input
Klicka här för att svara