Detta är mitt kretskort i en pellets anläggning. Jag gjorde ett misstag och denna denna gick sönder.

R29 sitter en rund sak. Samma som på R30.
Vad är detta för sak.

Anläggningen funkar fortfarande men känns som man vill be någon löda dit en ny.

Men som sagt vad är det?

Närbild på ett kretskort med fokus på komponenter R29 och R30 och skada vid R29.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
R30 & r29 är motstånd. Du kan avgöra vilket värde de har genom de färgade banden. Har du en ett kretsschema så brukar det gå att härleda därifrån vilket värde det ska vara på din förintade resistor.
 
Tack för snabbt svar.
Hitta en bild på ett (helt) kretskort. Så där ser man lite mer av färgerna. Är det alltså färgen man går efter.
Närbild på del av grönt kretskort med elektroniska komponenter och lödförbindelser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mitt misstag. Jag skulle släppa kretskortet men drog ut kabel. Så skruven för montera kretskortet kom emot just det motståndet
 
Får jag gissa så kan du ha problem med larmkretsarna - någonting som inte stör själva funktionen utom när den behöver antingen slå ifrån eller larma.

Vad gjorde du för misstag?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.