Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ser ut som det har varit varmt i vänstra nedre hörnet, det som är vänstra övre hörnet på den andra bilden och ser ut att vara en diod?
Tusen tack för all hjälp! Ibland har jag en förmåga att krångla till det i onödan, kanske finns det någon annan som kan känna igen sig i det? Mycket riktigt var det så när jag tog ner lampan att jag upptäckte att kopplingarna var bara att trycka i varandra. På sladden sitter det dessutom en brytare, så nu fungerar belysningen utan fjärrkontroll. Det är galet vad man inte minns vad man köpt en gång i tiden!
Tack, säkringen verkade hel vid mätning, men det funkade ändå inte. Jag har inte kollat, men är rätt säker på att modellen utgått ur sortimentet på ikea.B Berthramb skrev:
Tror det löser sig bra ändå. Ville kolla hur ledningarna va draga så lyfte bort micron och bakom där satt 2 uttag. En dubbel till micro 1.5mm2 10A och en dubbel 2.5mm2 16A till ugn. Så borde väll bara vara att köra på det uttaget eller?
Maskin ska stå precis brevid så behöver bara ett hål för kabel.
brukar ugn ha vanligt stickkontakt? Spisen har så där annan perilex?
Maskin ska stå precis brevid så behöver bara ett hål för kabel.
brukar ugn ha vanligt stickkontakt? Spisen har så där annan perilex?
Nej, det är inte en transformator. Det ser du redan på utsidan där in/ut har samma spänning. Det är en fjärrströmbrytare, ingenting annat.B Berthramb skrev:
Här är en länk till en teardown (såklart har någon gjort det)
Posten ovan av D3nn0S verkar vara ett fall av infinite scroll....
Edit: Noterar nu att det löste sig för TS, bra så.
Tack för länken. Min teardown gick dock betydligt snabbare än hans. 😉tommib skrev:
Nej, det är inte en transformator. Det ser du redan på utsidan där in/ut har samma spänning. Det är en fjärrströmbrytare, ingenting annat.
Här är en länk till en teardown (såklart har någon gjort det)
[media]
Posten ovan av D3nn0S verkar vara ett fall av infinite scroll....
Edit: Noterar nu att det löste sig för TS, bra så.
Klicka här för att svara