Rivit bort ett gammalt högskåp i mitt kök och fann denna kanal bakom skåpet. Gissar att det är någon form av ventilation som fortsatt behöver vara kvar men hur får jag till en schysst takanslutning till den när den är kvadratisk då? Förslag på vad kan göra?

Tack på förhand
 
  • Kvadratisk ventilationskanal i hörnet av köket, omgiven av betongväggar med avskavd färg och spår av renovering på taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lägenhet eller villa? Byggår?
 
Ser ut som asbestkanal.. Men en övergång fyrkantig till runt borde funka
 
Z ZipLock skrev:
Lägenhet eller villa? Byggår?
Villa, 60-tal! :)
 
plåtrickard plåtrickard skrev:
Ser ut som asbestkanal.. Men en övergång fyrkantig till runt borde funka
Vad tänker du då för övergång? letat men finner inget :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.