15 792 läst ·
61 svar
16k läst
61 svar
Vad gäller vid byggfusk
ja det var kanske en förenkling.. Det vanliga är iaf nuförtiden att man använder plast i väggarna om man isolerar (med glasull) och värmer upp en byggnad avsedd för boende, vintertid. Kanske att ångbroms skulle funka också, men det kör man vad jag förstått oftast tillsammas med naturliga isoleringsmaterial som cellolusa. Jag kan tycka att i TS fall så borde det vara plast i väggarna då det var tänkt att vara isolerat och ser ut som ett bostadshusklaskarlsson skrev:
Inte helt sant.
Det kan finnas risker utan, men det beror väldigt mycket på användning och isoleringstjocklek tex. Jag hade tex 195mm i tak och 95mm i vägg i Dalarna i vår stuga, utan plast eller broms (så i efterhand borde jag nog använt broms för säkerhets skull). Tog upp ett väggparti efter ca 10 år utan någon som helst påverkan inne i väggen: Och då fanns både kök + badrum/dusch inne i stugan.
Och man skall inte ha ångspärr om man planerar att kallställa huset då man får en omvänd kondenspunkt.
Därav att ångbroms rekommenderas om man ska kallställa.
Forsastugan svarar att det inte behövs ångspörr vare sig i väggar eller tag. Det är 95+70 i väggarna och 195 mm i tak. Som synes finns inget i taket. I väggarna och tak gjordes der om och plast sattes uppS surfarn skrev:ja det var kanske en förenkling.. Det vanliga är iaf nuförtiden att man använder plast i väggarna om man isolerar (med glasull) och värmer upp en byggnad avsedd för boende, vintertid. Kanske att ångbroms skulle funka också, men det kör man vad jag förstått oftast tillsammas med naturliga isoleringsmaterial som cellolusa. Jag kan tycka att i TS fall så borde det vara plast i väggarna då det var tänkt att vara isolerat och ser ut som ett bostadshus
Så är det, och tyvärr räcker det med 25 000krAppendix skrev:
Vällingby bygg och entreprenad AB gjode fuskbygge hos mig och även utsatte mig för stöld och bedrägeriThomas Ekstöm skrev:
Tecknade ett avtal med Forsastugan om totalentreprenad av ett 22 kvm stort attefallshus. Misstänkte att allt inte gjordes enl
Byggregler. Det gick fort i slutet för byggarna skulle snabbt till nya uppdrag. Jag tog in en besiktningsman som hade synpunkter på 14 punkter i protokollet. Jag lät riva innertaket och där saknades stora delar av isolerigen.
Ett kvalificerat fuskjobb .Stor Warning för detta företag
Medlem
· Östergötland
· 629 inlägg
Helt klart en kriminell handling av snickarna
Vem var K-ansvarig? Måste ju ha stått i K-planen att isolering ska kollas innan inklädnad 🙄Thomas Ekstöm skrev:
Tecknade ett avtal med Forsastugan om totalentreprenad av ett 22 kvm stort attefallshus. Misstänkte att allt inte gjordes enl
Byggregler. Det gick fort i slutet för byggarna skulle snabbt till nya uppdrag. Jag tog in en besiktningsman som hade synpunkter på 14 punkter i protokollet. Jag lät riva innertaket och där saknades stora delar av isolerigen.
😬🥺
Ja det är bara att hoppas att dina innestående pengar räcker för att färdigställa huset. normalt är 10% men jag hoppas för er del att det är mer. Lycka tillThomas Ekstöm skrev:
Det verkar som inga regler gäller för attefallshusDodgen66 skrev:
När jag påtalade att jag ska ta en besiktningsman svarade Forsasugan att de är en onödig kostnad. Kan alltid varna andra att inte gå i samma fälla