15 792 läst ·
61 svar
16k läst
61 svar
Vad gäller vid byggfusk
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser onekligen inte så bra ut.
Nån anledning ni vale handla från ett nystartat bolag?
Vad kollade ni upp innan affären?
Lider med er. Det verkar inte blivit så bra.
Men det blir lite som vanligt varnande exempel att inte kolla upp leverantören eller betala i förskott eller om man har synpunkter på arbetet
Hur såg betalplanen med lyft ut?
Ser ut som att du med ditt köp stått föe kanske 30% av företagets totala omsättning. Jag tror inte att du har några reella möjligheter att få någon kompensation överhuvudtaget, med dessa uppgifter i åtanke. Du får nog vara nöjd att det inte blev värre än så här, och till nästa gång kolla upp företaget du beställer något av för hundratusentals kronor.
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 633 inlägg
Båda huvudmännen för bolaget återfinns på Lexbase.
Problemet är inte att de "behöver nöjda kunder".Thomas Ekstöm skrev:
Problemet är att de skapat ett AB för att slippa ta ansvar mot missnöjda kunder och istället kan sätta bolaget i konkurs och sen skapa ett nytt AB för 50.000 kr endast.
Därför måste man tyvärr vara extremt försiktig med nystartade bolag.
samma med äldre bolag med finns ju skojare som köper upp äldre bolag och gör samma sakAppendix skrev:
https://www.byggnadsarbetaren.se/blastes-pa-lonen-pa-allra-forsta-byggjobbet/Appendix skrev:
[bild]
Ser onekligen inte så bra ut.
Nån anledning ni vale handla från ett nystartat bolag?
Vad kollade ni upp innan affären?
Lider med er. Det verkar inte blivit så bra.
Men det blir lite som vanligt varnande exempel att inte kolla upp leverantören eller betala i förskott eller om man har synpunkter på arbetet
Hur såg betalplanen med lyft ut?
Kan ju vara ett sammanträffande med samma namn, men finns mer att få fram efter en googling.
Redigerat:
Självbyggare
· Stockholm
· 8 589 inlägg
Om det periodvis skall kallställas så brukar man ha ångbroms, inte plast, eller ingenting. Är inte lika kritiskt heller med plast om man inte bor permanent/inte har badrum osv då fukttrycket är mycket mindre.Dr Benz skrev:
Men egentligen bör man nog ha ångbroms + hygroskopisk isolering, om det skall bli så bra som möjligt, men det är ju ltie en fråga om budget, storlek, användning osv.
Jag fattar. Först kollade jag ett företag som heter Nordiska Attefallshus valde ej dom då nu senare finns på många varningslistor och blåser kunder. Nu får jag bita i det sura äppletAppendix skrev:
Moderator
· Stockholm
· 57 787 inlägg
Men har du betalat? Om inte så betala inget mer förrän de åtgärdar.
Sannolikt att de även skippat plast i yttervägg, då väggen ser ut att vara tunn sitter den troligen direkt bakom gipsen om den finns, så kolla vid dosorna om det ser ut att vara plast bakom gipsen
Kollade du inte detta företaget? 30 sek på Allabolag är väl obligatoriskt vid alla avtal man skriver över 5000kr…?Thomas Ekstöm skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 8 589 inlägg
Inte helt sant.S surfarn skrev:
Det kan finnas risker utan, men det beror väldigt mycket på användning och isoleringstjocklek tex. Jag hade tex 195mm i tak och 95mm i vägg i Dalarna i vår stuga, utan plast eller broms (så i efterhand borde jag nog använt broms för säkerhets skull). Tog upp ett väggparti efter ca 10 år utan någon som helst påverkan inne i väggen: Och då fanns både kök + badrum/dusch inne i stugan.
Och man skall inte ha ångspärr om man planerar att kallställa huset då man får en omvänd kondenspunkt.
Därav att ångbroms rekommenderas om man ska kallställa.
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 633 inlägg