N Niq skrev:
Det är väl dessutom olagligt att utöva påtryckningar för att ändra vad tidningar skriver ?
Inte generallt nej. Precis som det är fritt fram att kontakta en tidning och be den att skriva saker så är det fritt fram att kontakta dem och be dem låta bli.

Sen finns det givetvis olagliga metoder att göra både det förra och det senare.

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
N Niq skrev:
Det är väl dessutom olagligt att utöva påtryckningar för att ändra vad tidningar skriver ?
För en myndighet eller annan offentlig inrättning är det det. Inte för privata aktörer, tyvärr.

N
Påtryckningar tolkar jag inte som att man bett dem att frivilligt låta bli. Men då finns det säkert lagliga sätt att utöva påtryckningar också.

T
ricebridge ricebridge skrev:
VAD i SJÄLVASTE....?!?!?! En tidning som backar för sånt?!?! Jag blir personligen kränkt ända in i min journalistheder. ”Publish and be damned” är regeln som gäller.
Täuschung und Schweinerei!! :mad::mad:

När ilskan över ”tidningens” ynkryggeri lagt sig, ska jag tipsa dig om att vända dig till tidningen Hem & Hyra istället. Men nu är jag för ursinnig.
Hem och hyra bryr sig inte för det är Hyresgästföreningen. De har haft bevis att hyresvärden anklagade oss utan grund men hjälper inte till. Så långt räcker deras Juridik inte som de skrev.

T
T Tysk skrev:
Hem och hyra bryr sig inte för det är Hyresgästföreningen. De har haft bevis att hyresvärden anklagade oss utan grund men hjälper inte till. Så långt räcker deras Juridik inte som de skrev. Jag har varit medlem i Hyresgästföreningen sen 1979 och aldrig behövd de men NU när jag för första gången har problem då skiter de i en men betald tar de månatligen.Hyresvärden ljuger i hyresnämnden,anklagar kommunen för att har utförd allt felaktig och stoppar företag som man anlitar för att kolla bara om ventilationen fungerar som den ska.Ordförande i Hyresgästföreningen pratade med några andra hyresgäster och de kallar Hyresvärden ( SKITSTÖVLAR )

T Tysk skrev:
Hem och hyra bryr sig inte för det är Hyresgästföreningen. De har haft bevis att hyresvärden anklagade oss utan grund men hjälper inte till. Så långt räcker deras Juridik inte som de skrev.
Tidningen är förhoppningsvis redaktionellt oberoende. Dessutom är det skillnad på juridik och journalistik. Så jag tycker absolut att du ska kontakta dem.

T
De bryr sig inte. Har hela tiden gått på hyresvärdens sidan fast de har papper som bevisar att jag har rätt. Frågade redan om de kan göra nåt angående påtryckningen men de kan inte göra mera. Det som de kan göra är att ta emot medlemsavgifter.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.