Hej! Hittade denna träskruv då jag städade en låda med olika skruvar. Skruven har en helt plan skalle, inga spår eller kryss, så vad är denna skruv tänkt att vara till? Ska man själv göra skruvens spår?
Tacksam för svar!
Tacksam för svar!
Produkter som diskuteras: "träskruv"
Träskruv Big Dog ZF Max C4 utomhus FAST
För användning utomhus
126 kr inkl moms
Läs mer
Jo så är det inte sällan. Trasig skruv.
Man har missat att göra "spåret" i spårskruven. och ibland är sådana mässingsskruvar ganska klena, så att skallen lätt skadas.
De är mera till för tunna lister (för dekoration numera), verkar det som. Behöver man rejäla rostfria skruvar blir det riktig brons, eller A4 rostfritt. Sedan finns ju mer påkostade skruvar i mässing för dekorativa ändamål (kullriga t ex), eller förkromade till VVS.
Man har missat att göra "spåret" i spårskruven. och ibland är sådana mässingsskruvar ganska klena, så att skallen lätt skadas.
De är mera till för tunna lister (för dekoration numera), verkar det som. Behöver man rejäla rostfria skruvar blir det riktig brons, eller A4 rostfritt. Sedan finns ju mer påkostade skruvar i mässing för dekorativa ändamål (kullriga t ex), eller förkromade till VVS.
Det är en säkerhetsskruv som jag lärt mig.F Farmarskruv38234 skrev:
Den kan bara skruvas åt ett håll.
Edit: ser nu att den ser ut att visst kunna skrivas åt två håll. Annars brukar de vara fasade på ena sidan av upphöjningen.
Jag tar tillbaka.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden