431 läst ·
6 svar
431 läst
6 svar
Lägga istället för dörr för att blockera ljud.
Jag Har ett vardagsrum i mitten av lägenheten, och hallar runt den som man kan gå i som leder till sovrum. Just för att gå in och ut or vardagsrummet finns inga dörrar för tillfället, och jag har inte lust att sätta upp dörrar men önskar ändå ha något där som kan sänka ljudnivån, just för sovrummen.
Vad kan man sätta upp där som inte stör under dagen men lätt att snabbt fälla ner så att det blockerar ljud? Jag hittade dörrskärmar men de verkar mest vara för att hindra mygg osv.
Vad kan man sätta upp där som inte stör under dagen men lätt att snabbt fälla ner så att det blockerar ljud? Jag hittade dörrskärmar men de verkar mest vara för att hindra mygg osv.
Ett tjockt draperi av tyg dämpar väl något men inte som en dörr så tveksamt om det räcker. Välkommen till forumet, ditt användarnamn gav mig dagens första skratt 😆.B bögjävel66 skrev:Jag Har ett vardagsrum i mitten av lägenheten, och hallar runt den som man kan gå i som leder till sovrum. Just för att gå in och ut or vardagsrummet finns inga dörrar för tillfället, och jag har inte lust att sätta upp dörrar men önskar ändå ha något där som kan sänka ljudnivån, just för sovrummen.
Hej jag lägger in denna direkt i denna tråd och vill dela med mig av mina erfarenheter och bekymmer.
Jag har haft Nimly touch pro + deras gateway i ett år ca. Jag har nyligen bytt ut hela låset mot ett nytt NImlylås. Dock började bekymren för några månader sen när jag fick att Gw inte hade ström. Kolla att den är inkopplad men den var inkopplad med strömkabeln. Dock fungerade låset men jag fick upp den varnings rutan. Det ska sägas att jag hade flera månader innan byt till ett nytt Wififabrikat (ubuquiti). Det fungerade problemfritt vid bytet och detta började senare. Efter felsökning av nätverk och annat så hitta jag inte felet utan rapporterade till Nimly supporten. Long story short. Jag fick en ny gateway den fungerade inte alls och när de väl skickade en ny fick jag igång och den och jublade. Detta vara i några dagar då jag fick samma problem som föregående lås. Gatewayen är 1,5 meter från låset. Jag har wifi meshat en huvudrouter och 3 AP utspridda på en prefabvilla från 70 talet på två våningar. Jag har gjort ett eget SSID för gw som är anpassat för IOTprylar och bara 2,4 ghz.
Jag håller på att bli knäpp på detta. Är det någon med samma bekymmer eller liknande bekymmer så please help!!
Jag har haft Nimly touch pro + deras gateway i ett år ca. Jag har nyligen bytt ut hela låset mot ett nytt NImlylås. Dock började bekymren för några månader sen när jag fick att Gw inte hade ström. Kolla att den är inkopplad men den var inkopplad med strömkabeln. Dock fungerade låset men jag fick upp den varnings rutan. Det ska sägas att jag hade flera månader innan byt till ett nytt Wififabrikat (ubuquiti). Det fungerade problemfritt vid bytet och detta började senare. Efter felsökning av nätverk och annat så hitta jag inte felet utan rapporterade till Nimly supporten. Long story short. Jag fick en ny gateway den fungerade inte alls och när de väl skickade en ny fick jag igång och den och jublade. Detta vara i några dagar då jag fick samma problem som föregående lås. Gatewayen är 1,5 meter från låset. Jag har wifi meshat en huvudrouter och 3 AP utspridda på en prefabvilla från 70 talet på två våningar. Jag har gjort ett eget SSID för gw som är anpassat för IOTprylar och bara 2,4 ghz.
Jag håller på att bli knäpp på detta. Är det någon med samma bekymmer eller liknande bekymmer så please help!!
Av alla trådar på hela forumet, varför valde du att kapa just denna? Min gissning är att du inte kommer få så bra svar 🤔
Jag behöver inte så mycket dämpning egentligen så jag tänkte testa en sån lösning och återkommer.B Bitterhetsakademin skrev:
Tänker ha ett sån stång som man kan bara dra ut utan fäste och täcka så mycket som möjligt med ett tjockt dräperi av tyg. Får nog klippa i det så det passar bra eller kanske lägga magneter i kanterna i tyget och väggen
Klicka här för att svara